| Tudatos Vásárló
Eurolevél lett az új uniós öko logó
Az Európai Bizottság februárban kihirdette az új EU-s ökológiai logó kiválasztását célzó verseny győztesét. A nyertes pályaművet, az „eurolevelet” egy német diák készítette.
Az elmúlt két hónap során csaknem 130 000 ember vett részt
az internetes szavazásban, amelynek során a három döntős közül választhatták ki
az új EU-s ökológiai logót. A győztes pályaművet, az „eurolevelet”, amely a
szavazatok több mint 63%-át kapta, egy német diák, Dusan Milenkovic készítette.
A biotermékek jelölésére szolgáló új uniós logó feltüntetése
2010. július 1-jétől kezdődően az uniós tagállamokból származó és a szükséges
előírásokat teljesítő valamennyi előre csomagolt ökológiai termék esetében
kötelező lesz. Az importált termékek esetében a logó használata nem kötelező. A
csomagoláson az uniós címke mellett egyéb, magán-, regionális vagy nemzeti
logókat is el lehet elhelyezni. Az elkövetkezendő hetekben a biogazdálkodásról
szóló rendelet módosítására is sor kerül, így annak egyik melléklete kiegészül
az új logóval.
A győztes logó a képzőművészet és formatervező szakos
hallgatók számára meghirdetett páneurópai verseny eredményeként született. A
beérkezett csaknem 3500 pályaművet nemzetközi szakértőkből álló zsűri bírálta
el. A legjobbnak ítélt három logó felkerült a pályázat internetes honlapjára, ahol 2010. január
31-ig internetes szavazás keretében bárki leadhatta szavazatát kedvencére.
Az „eurolevél”, amelyen zöld háttér előtt a levelet formáló
EU-csillagok láthatók, egyértelmű jelentéssel bíró szimbólum, amely egyszerre
két dolgot idéz fel: a természetet és Európát.
Forrás: Európai Bizottság