fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Eurolevél lett az új uniós öko logó

Az Európai Bizottság februárban kihirdette az új EU-s ökológiai logó kiválasztását célzó verseny győztesét. A nyertes pályaművet, az „eurolevelet” egy német diák készítette.




Az elmúlt két hónap során csaknem 130 000 ember vett részt
az internetes szavazásban, amelynek során a három döntős közül választhatták ki
az új EU-s ökológiai logót. A győztes pályaművet, az „eurolevelet”, amely a
szavazatok több mint 63%-át kapta, egy német diák, Dusan Milenkovic készítette.

A biotermékek jelölésére szolgáló új uniós logó feltüntetése
2010. július 1-jétől kezdődően az uniós tagállamokból származó és a szükséges
előírásokat teljesítő valamennyi előre csomagolt ökológiai termék esetében
kötelező lesz. Az importált termékek esetében a logó használata nem kötelező. A
csomagoláson az uniós címke mellett egyéb, magán-, regionális vagy nemzeti
logókat is el lehet elhelyezni. Az elkövetkezendő hetekben a biogazdálkodásról
szóló rendelet módosítására is sor kerül, így annak egyik melléklete kiegészül
az új logóval.

A győztes logó a képzőművészet és formatervező szakos
hallgatók számára meghirdetett páneurópai verseny eredményeként született. A
beérkezett csaknem 3500 pályaművet nemzetközi szakértőkből álló zsűri bírálta
el. A legjobbnak ítélt három logó felkerült a pályázat internetes honlapjára, ahol 2010. január
31-ig internetes szavazás keretében bárki leadhatta szavazatát kedvencére.

Az „eurolevél”, amelyen zöld háttér előtt a levelet formáló
EU-csillagok láthatók, egyértelmű jelentéssel bíró szimbólum, amely egyszerre
két dolgot idéz fel: a természetet és Európát.

 

Forrás: Európai Bizottság

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás