fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Előállítás, etika, beszerzési lánc. Segítség lehet-e a vonalkód?

Fair Tracing néven olyan, új módszer kidolgozásán munkálkodnak az
angliai Bradford Egyetem Informatikai Intézetének kutatói, amely
segítségével a vásárlók ellenőrizhetik majd, hogy az etikusként
hirdetett termékek tényleg megfelelnek-e elvárásaiknak.

A
most zajló kutatás által kifejlesztett módszer célja, hogy a vásárlók a
megvásárolni kívánt termék teljes történetét ellenőrizni tudják. A kutatók
reményei szerint ez majd lehetővé teszi a tudatos vásárlók számára például azt,
hogy ellenőrizzék, tényleg bio-e az a termék, ami annak hirdeti magát.

„A
kezdeményezéssel az a célunk, hogy a technológia jóvoltából a hátrányos
helyzetű, véleményüket kifejezni nem tudó fogyasztók is hangot kapjanak” –
nyilatkozta Ann Light, a kutatócsapat egyik tagja. A kutatók indítványa szerint
a beszerzési láncolatra vonatkozó összes adat egyetlen vonalkódban lenne tárolható,
azaz ilyen módon gyakorlatilag végtelen mennyiségű információt lehetne csatolni
az egyes termékekhez – beleértve például a termék gyártási időpontját, termelési
árát, a termelő munkakörülményeit és fizetését, a szállítás és az értékesítés
különböző lépéseire vonatkoztatva, egészen az utolsó értékesítési állomásig,
ahol megvalósul a vásárlás.

A
vonalkódban tárolt információhoz a fogyasztók kézi leolvasókkal (pl. kamerával
felszerelt mobiltelefonnal) tudnának hozzáférni. Az elképzelés szerint a
terméket a gyártáskor látnák el a vonalkóddal és az alapvető információkkal,
majd a feldolgozási, beszerzési láncolat lépéseiben újabb információk
kerülnének a termékekre. A kutatócsoport chilei bortermelők és indiai
kávétermesztők bevonásával kezdte meg a munkát.

 

Forrás:
www.ethical-insight.com

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás