fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Elmarasztalták a Wizz Air-t

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Pert nyert a Pest Megyei Főügyészség a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben. Mostantól kötelező a magyar nyelvű tájékoztatás, és fix tarifa szerint kell fizetni a reptéri ellátást járatkésés esetén.

Bár 2005 óta uniós norma (261/2004/EK rendelet) vonatkozik a légi utasok jogaira, a rendelet betartása problémás. A hatóságokhoz és a civil fogyasztóvédelmi szervezetekhez érkezett panaszok még mindig azt mutatják, hogy a járatok késése, törlése esetén az utasok nem kapnak megfelelő ellátást a reptéren ragadva. A társaságok által felajánlott segítség nem minden esetben elegendő akár egy ásványvíz és egy szendvics egyidejű megvásárlására.

A Pest Megyei Főügyészség ezért keresetet indított a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben jogszabálysértő gyakorlata miatt. A késések 2009-ben több, mint 105 járatot – mintegy 10 ezer utast – érintettek a Budapest- Ferihegy reptéren.

A hivatkozott uniós norma ugyan tételesen nem mondja ki, hogy pontosan mit is kell biztosítani az utasnak, azért a főbb irányvonalakat felvázolja. A legfontosabb minden esetben az utasok megfelelő tájékoztatása, és számukra lehetőséget biztosítani a kommunikációra (ingyenes telefonhívások, e-mail, fax küldési lehetőség). Ezen túl a késés időtartamára „a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket” kell biztosítani, szükség esetén szálláshelyet.

A Főügyészség elsősorban azt kifogásolta, hogy a Wizz Air Hungary Kft-nél a két órát meghaladó késések esetén az utasok időarányosan 4, 8, 12 euró stb. összegű étkezési utalványra jogosultak. Ez a budapesti reptér árai mellett egyáltalán nem biztosítják az „ésszerű arányt”. A másodsorban kifogásolt gyakorlat az utasok nem megfelelő tájékoztatása volt (több NFH eljárás is folyamatban volt a per előtt, ahol azt kifogásolták a felügyelők, hogy a tájékoztatás nem magyar nyelven történik).

A bíróság döntése alapján a Wizz Air Kft.-nek a következőket kell biztosítania járatkésés esetén (1500 km alatti és feletti távolságnál):

  • 2-3 órás késés esetén 8 euró
  • 5-8 órás késés esetén 13 euró
  • 8-11 órás késés esetén 18 euró
  • 11-14 órás késés esetén 23 euró
  • 14-17 órás késés esetén 28 euró
  • 17-20 órás késés esetén 33 euró
  • 20-23 órás késés esetén 38 euró

A bíróság a Főügyészség keresetét jelentős részében megalapozottnak ítélte. Az ésszerű, arányos segítségnyújtással kapcsolatban kifejtette, hogy az alperes gyakorlata jogszabálysértő, nem felel meg a már hivatkozott uniós normának.

A bíróság kötelezte az alperest, hogy a budapesti reptéren magyar nyelven is tegye közzé az utasoknak szánt tájékoztatást.

Az ítéletben foglaltak minden légi fuvarozóra kiterjednek, amelyek Magyarország területéről járatokat indítanak.

 

Forrás: FOME

 

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok