| Tudatos Vásárló
Elektronikai termékek: a megbízhatóság és a minőség számít
Az elmúlt két évben legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt, illetve háztartási kisgépet vásároltunk. A konkrét vásárlási döntéseinket főleg az ár, a garancia és a korábbi tapasztalatok motiválják.
A GfK Electro Monitor tanulmánya az elektronikai termékek vásárlásával kapcsolatos szokásokat térképezte fel. A vizsgálat hét termékkategóriát mért:
· szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők;
· nagyméretű háztartási berendezések;
· kisméretű háztartási berendezések;
· telekommunikációs eszközök és kiegészítők;
· fotó, videó;
· számítástechnikai eszközök és kiegészítők;
· asztali és kézi játékkonzolok.
A megkérdezettek legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt (77%), valamint háztartási kisgépet (74%) vásároltak az elmúlt két évben. A válaszadók szintén e két kategóriában terveznek beruházni a jövőben – számítástechnikai eszközök esetében 67 %, háztartási kisgépek esetében pedig 57 % fontolgat vásárlást a következő egy évben.
Mi befolyásol leginkább a termékválasztásban?
A kutatásban vizsgálták, hogy mi alapján hozzuk meg döntéseinket a termék kiválasztásakor. Az első szempont minden vizsgált kategória esetében a minőség és megbízhatóság. A második szempont, amit figyelembe veszünk a technikai jellemzők és funkciók.
Egyedüli kivételként a nagyméretű háztartási berendezések kategóriában volt eltérés, itt második legfontosabb szempontként az energiatakarékosságot jelölték a megkérdezettek. Harmadik befolyásoló szempont a termékgarancia, valamint a termék márkája vagy annak gyártója.
Az árral kapcsolatos tényezők közül az árkedvezmény a tűnik legjelentősebbnek, míg az egyedi akciók nem nagyon befolyásolnak. A kutatásból kiderült, hogy kevéssé adunk az áruházi eladók véleményére vagy ajánlására, az ingyenes termékek vagy szolgáltatások és a kuponos promóciók pedig alig számítanak.
Vásárláskor legfontosabb az ár
A vásárlási döntéseink meghozatalakor kiemelt fontosságú a termék ára, a termékgarancia, valamint a korábbi tapasztalat a márkával és az üzlettel.
Vannak olyan tényezők, amelyek csak bizonyos társadalmi csoportoknál fontosak. A mobiltelefonos fizetési lehetőség, okostelefonos alkalmazások, e-mail-ben kapott reklámok a 35 évnél fiatalabb korosztályt befolyásolják.
Forrás: GfK
Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással. Köszönjük!
Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!
A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.