fbpx

| Tudatos Vásárló

Elektronikai termékek: a megbízhatóság és a minőség számít

Az elmúlt két évben legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt, illetve háztartási kisgépet vásároltunk. A konkrét vásárlási döntéseinket főleg az ár, a garancia és a korábbi tapasztalatok motiválják.

A GfK Electro Monitor tanulmánya az elektronikai termékek vásárlásával kapcsolatos szokásokat térképezte fel.  A vizsgálat hét termékkategóriát mért:

·         szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők;

·         nagyméretű háztartási berendezések;

·         kisméretű háztartási berendezések;

·         telekommunikációs eszközök és kiegészítők;

·         fotó, videó;

·         számítástechnikai eszközök és kiegészítők;

·         asztali és kézi játékkonzolok.

A megkérdezettek legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt (77%), valamint háztartási kisgépet (74%) vásároltak az elmúlt két évben. A válaszadók szintén e két kategóriában terveznek beruházni a jövőben – számítástechnikai eszközök esetében 67 %, háztartási kisgépek esetében pedig 57 % fontolgat vásárlást a következő egy évben.

 

Mi befolyásol leginkább a termékválasztásban?

A kutatásban vizsgálták, hogy mi alapján hozzuk meg döntéseinket a termék kiválasztásakor. Az első szempont minden vizsgált kategória esetében a minőség és megbízhatóság.  A második szempont, amit figyelembe veszünk a technikai jellemzők és funkciók.

Egyedüli kivételként a nagyméretű háztartási berendezések kategóriában volt eltérés, itt második legfontosabb szempontként az energiatakarékosságot jelölték a megkérdezettek. Harmadik befolyásoló szempont a termékgarancia, valamint a termék márkája vagy annak gyártója.

Az árral kapcsolatos tényezők közül az árkedvezmény a tűnik legjelentősebbnek, míg az egyedi akciók nem nagyon befolyásolnak. A kutatásból kiderült, hogy kevéssé adunk az áruházi eladók véleményére vagy ajánlására, az ingyenes termékek vagy szolgáltatások és a kuponos promóciók pedig alig számítanak.

 

Vásárláskor legfontosabb az ár

A vásárlási döntéseink meghozatalakor kiemelt fontosságú a termék ára, a termékgarancia, valamint a korábbi tapasztalat a márkával és az üzlettel.

Vannak olyan tényezők, amelyek csak bizonyos társadalmi csoportoknál fontosak. A mobiltelefonos fizetési lehetőség, okostelefonos alkalmazások, e-mail-ben kapott reklámok a 35 évnél fiatalabb korosztályt befolyásolják.

Forrás: GfK

 

 

Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

 

   

 

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás