| Tudatos Vásárló
Dupla élvezet? Nyílt levél a Burger Kingnek
A Burger King új reklámjának kapcsán tesszük közzé olvasónk nyílt
levelét. A reklám szlogenje úgy hangzik: „Élj úgy mint egy férfi, egyél
úgy mint egy férfi!” Nem, mi sem gondoljuk úgy, hogy egy férfinak
alapvető emberi joga lenne, hogy megcsalja a társát, egyszerűen azért,
mert férfi.
Tisztelt Burger King!
A mostani „Dupla Élvezet” reklámjukat visszataszítónak,
nőgyűlölőnek, hímsovinisztának és felháborítónak tartom.
Felháborítónak tartom, hogy olyan reklámot jelentetnek meg 2007-ben
Magyarországon, ami azt sugallja, hogy teljesen rendjénvaló egy férfinak a
feleségét, barátnőjét átverni, hülyére venni és megcsalni, mert ez alapvető
joga a férfiaknak.
Hát felvilágosítom Önöket, hogy nem az. Ha nem vették volna észre,
akkor 2007-ben Magyarországon minden második megkötött házasság válással végződik, főként azért, mert
valamelyik fél, függetlenül nemétől, félrelép, hülyére veszi, vagy átveri a
másikat.
Nem tudom, hogy volt-e a reklámszakembereik között nő, és volt-e
olyan ember, akit már megcsaltak életében, vagy szenvedett-e attól, hogy a
szülei elváltak, és/vagy megcsalták egymást. Nagyon nem kellemes élmény egyik
sem, és maga a reklám egy nők számára megalázó szituációt mutat be, miközben a férfiak
elítélendő magatartását evidenciának, társadalmilag elfogadható viselkedésnek
tudja be.
A reklámmal a tizenéves korosztálynak azt sugallja, hogy
partnereiket nyugodtan csalják meg, hiszen úgysem jönnek rá, és egyébként is,
jogukban áll így tenni. Ez a reklám teljes mértékben elfogadhatatlan
társadalmi, szociológiai szempontból.
Kérem a reklám azonnali eltávolítását.
***
Olvasónk levelét a Burger King weboldalán
keresztül eljuttatta a cégnek is. Ezt Te is megteheted! Ha egyetértesz a levél
tartalmával, írj Te is a Burger Kingnek a http://www.burgerking.hu/ kapcsolat.php weboldalon, a fusion@fusionrt.hu, vagy még inkább a marketing@fusionrt.hu email címen (ez
utóbbi egyenesen a marketing osztályra érkezik).