fbpx

| Tudatos Vásárló

Design trükkökkel vesznek rá, hogy kiadjuk az adatainkat

Egy új kutatás szerint a vezető IT cégek megnehezítik felhasználóik számára a személyes adataikhoz való hozzáférés letiltását. Számos megtévesztő design trükkel érik el, hogy önként kiadjunk magunkról olyan infókat, amelyeket alapból nem biztos, hogy megosztanánk a „nagyvilággal”.   (tovább…)

A Consumers International tagja, a Norvég Fogyasztói Tanács (Norwegian Consumer Council) legújabb kutatása szerint, a vezető technológiai cégek megnehezítik felhasználóik számára a személyes adataikhoz való hozzáférés letiltását.

A jelentés szerint az EU új adatvédelmi rendelete (General Data Protection Regulation) ellenére, mely 2018 májusában lépett életbe, a cégek megtévesztő dizájn elemeket és invazív adatvédelmi alapbeállításokat használnak, hogy korlátozzák a felhasználók választási lehetőségeit a személyes adatok megosztásával kapcsolatban.

A Norvég Fogyasztó Tanács és számos más fogyasztói és adatvédelmi csoport Európában és az Egyesült Államokban felszólította az európai adavédelmi hatóságokat, hogy vizsgálják ki, hogy a cégek a GDPR és az Egyesült Államok szabályai szerint járnak-e el.

Megtévesztő dizájn

A cégek többek között ezekkel a módszerekkel ösztönzik a fogyasztókat az adataik megosztására:

·         Alapértelmezett beállítások: A kutatás szerint a felhasználók ritkán változtatják meg az előre kiválasztott beállításokat.

·         Megtévesztő dizájn elemek: A személyes adatok megosztása és a célzott hirdetések használata kizárólag előnyösnek van feltüntetve, míg a leiratkozás funkciók elvesztésével jár.

·         Megtévesztő elrendezés: A magánszférát védő lehetőségek beállításai rejtettek, vagy több kattintás szükséges az elérésükhöz.

·         A választási lehetőségek illúziója: A szolgáltatások elrejtik azt a tényt, hogy a felhasználóknak valójában nagyon kevés választási lehetőségük van, és hogy a teljes körű adatmegosztást a felhasználó elfogadja azáltal, hogy a szolgáltatást használja.

 

A teljes kutatás itt olvasható >>>

Köszönjük a közreműködést Szabó Hajnalkának! 

 

Kép: pixabay.com

 


Ha tetszenek tartalmaink, támogasd munkánkat! 

Rendszeres havi 1.000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 2.000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 5.000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 10.000 Ft adomány

   

 

Egyszeri 5000 forint – kevesebb mint két mozijegy ára, de nekünk fontos segítség, főleg ha rögtön jön. 

   

 

Bármennyi pénzt adhatsz, minden apró vagy hatalmas hozzájárulás számít.

   

 

Ha banki átutalással támogatnál:

Számlavezető: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete

Bank neve:    Magnet Bank

Számlaszám:    16200106-00108490-00000000

IBAN szám: HU40 1620 0106 0010  8490 0000 0000

Swift: HBWEHUHB

Köszönjük!

 


A cikk az Innovációs és Technológiai Minisztérium (FV-I-18) támogatásával készült.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás