fbpx

| Frazon Zsófia

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Csapvíz dizájnpalackból

A brit We Want Tap csapvíz népszerűsítő kezdeményezés célja, hogy „trendivé” tegye a csapvízfogyasztást, és felhívja a figyelmet az ásványvízfogyasztás környezetterhelő hatására.

„Ne igyál gyanús csapvizet, hanem vegyél a boltban palackozott ásvány- vagy ivóvizet!” A nyugati világ bizalmatlansága a csapvízzel szemben a 20. század második felének egyik legkomolyabb marketinges sikere. De vásárlóként valóban tudjuk-e, mivel okozunk több kárt magunknak és környezetünknek? Tisztában vagyunk-e lehetőségeinkkel, és ismerjük-e a következményeket?

A We Want Tap nevű brit etikus vállalkozás csapvízkampányával ilyen kérdésekre keresi a választ. A javaslat látszólag egyszerű: piacra dobtak egy szép, tartós, környezetbarát terméket, és azt üzenik, hogy a palackozott víz helyett vásároljunk Tap (Csap) palackokat, töltsük meg csapvízzel, vigyük magunkkal, vagy tegyük a hűtőbe.

A kezdeményezés persze ennél összetettebb, ahogy a probléma is. A palack egy könnyen felfogható üzenethordozó, amelyen keresztül megérthetjük a biztonságos ivóvízkészletek csökkenésével és a környezet károsításával kapcsolatos problémákat. A projekt célja a szemléletváltás: fel akarják hívni a figyelmet az egyéni és helyi megoldások fontosságára. Arra, hogy jobb lenne a bolygónak, ha vízkitermelés, palackozás és szállítás helyett a helyi ivóvíz minőségén és hozzáférhetőségén javítanánk.

A csapvíz ugyanis akkor is gazdaságosabb, mint a palackozott bolti vizek, ha komoly szűrő- és tisztítómegoldások szükségesek. Megfelelő minőségű ivóvízzel csökkenthető a műanyagpalack okozta környezetszennyezés, ami közvetlenül is hozzájárul a föld vízkészletének romlásához.

A kulcs az információ és a tudás. A projekt felhívja a figyelmet a csapvízben rejlő lehetőségekre, az átgondolatlan fogyasztás veszélyeire, s ehhez kapaszkodónak egy tárgyat, egy kampányt és rengeteg információt kínál.

A We Want Tap mégis több jól működő információs rendszernél: az eladott termékekből befolyó bevétel hetven százalékát azon területek környezeti fejlesztésére fordítják, amelyek nem vagy csak nagyon korlátozott mennyiségben rendelkeznek biztonságos ivóvízzel. A cél a globális gondolkodás és a lokális megoldások összekapcsolása. Szeretnék, ha néhány év múlva a csapból is ez folyna.

 

Megjelent a Tudatos Vásárló magazin 17. számában.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok