Találat a #Kommunikáció, #Megtévesztő reklám, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
A kisbabák szerepe a reklámokban: vonzzák, irányítják a tekintetünket
A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz.
FOGYASZTÓ
Mágikus szavak – Új, ingyen, bízzon bennünk…
A marketingesek jól tudják, vannak szavak, amelyeket nagyon hatásosan lehet használni a reklámokban, ilyen pl. az „Új” vagy az „Ingyen”. Mindezt most már a neurológia tudománya is igazolhatja.
FOGYASZTÓ
Mi mindent tud a jó árazás?
Régi vita a marketingesek között, hogy mivel lehet könnyebben levenni a vásárlót a lábáról – a termék leírásával vagy a kedvező árral, a kerek vagy a „bonyolult” árral? Új kutatási eredmények ezekre a kérdésekre adnak választ.
FOGYASZTÓ
A vásárlás fájdalma
Agykutatások kimutatták, hogy a pénzkiadás a fájdalomérzethez hasonló folyamatot generál az agyban. Ezért dőlünk be könnyebben „csomagban” kapott vagy kártyás vásárlási lehetőségnek, még ha összességében drágább is.
FOGYASZTÓ
Így segítsd a gyerekedet, hogy tudatos médiafogyasztó legyen!
Internet, TV, chatszoba – csak néhány a gyerekeinkre leselkedő veszélyek közül. Segíts nekik tudatosan használni a médiát, és kivédeni a veszélyforrásokat!
FOGYASZTÓ
Jótanácsok külföldi mobilozáshoz
Könnyen elszállhat a mobilszámlánk külföldi nyaraláskor. Érdemes néhány megelőző lépést alkalmazni. Szemléltető kisfilm a roaming díjakról.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Gyerekek és a junk food-reklámok
Gyerekek számára rossz minőségű gyorsételeket reklámozni – világszerte óriási üzlet. Mára már közöttük is megjelentek az elhízással összefüggő felnőttbetegségek, s nemrég egy pofon egyszerű kutatás megmutatta, milyen pusztítást végez a junk food már tíz nap alatt a szervezetünkben.
Zöld Otthon mindenkinek
Elektronikai termékek: a megbízhatóság és a minőség számít
Az elmúlt két évben legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt, illetve háztartási kisgépet vásároltunk. A konkrét vásárlási döntéseinket főleg az ár, a garancia és a korábbi tapasztalatok motiválják.
FOGYASZTÓ
56 milliós bírság az Auchannak jogsértő reklámért
A Gazdasági Versenyhivatal 56 millió forintra bírságolta az Auchan Magyarország Kft.-t , mivel több, összehasonlításokat tartalmazó reklámja megtévesztő volt. és nem tárgyilagosan tüntette fel az árkülönbséget.
FOGYASZTÓ
250 millió forint bírságot kapott a Telenor
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság májusban 250 millió forint pénzbírságot szabott ki a Telenor Magyarország Zrt.-re, mivel a szolgáltató jogsértő módon, egyoldalúan módosította az egyéni előfizetői szerződéseket.