Találat a #Kommunikáció, #Közlekedés, #Multicégek, #Otthon és Iroda, #Utazás, ökoturizmus címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, FÖLD
Bekerült a Ryanair Európa legnagyobb légszennyezői közé
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Nagylátószög
- #Utazás, ökoturizmus
Az ír Ryanair az első légitársaság, amely bekerült Európa 10 legnagyobb szén-dioxid kibocsátója közé, és egyben az első nem-szénerőmű a top-10-ben – derült ki azokból az adatokból, amelyeket az Európai Bizottság hozott nyilvánosságra a 2018-as számokra hivatkozva.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Álhírekből kiokosító oktatóanyagot készített a Médiahatóság
Az Európai Bizottság friss kezdeményezéseként március 18. és 22. között zajlott a médiaműveltség európai hete. Ez alkalomból a Médiahatóság fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről.
Uncategorized
Keressük Social Media Content támogatónkat
Szeretnénk csapatunkat állandó önkéntes taggal bővíteni, aki vizuális képességeivel méltó támogatója lenne social media jelenlétünknek.
FOGYASZTÓ, KONYHA-KERT
Teszt: száraz macskatáp, macskaeledel
Szupermarketben, drogáriában és szakboltban kapható, összesen 34 féle száraz macskatápot teszteltünk. A termékcímkén szereplő információk alapján értékeltük, hogy mennyire részletes a tájékoztatás, és milyen összetevőket tartalmaznak a tápok. Ha száraz tápot adsz cicádnak, ingyenesen hozzáférhető eredményeinkben most ellenőrizheted, milyen minőségű élelemmel eteted.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Békéltető testület: a cégek többsége együttműködő
A békéltető testületeket arra találták ki, hogy a bonyolult és sokszor hosszú bírósági macera helyett gyors és egyszerű eljárással vizsgálják ki fogyasztói panaszainkat. 2018-ban 5 százalékkal több esetben keresték meg a Budapesti Békéltető Testületet, mint 2017-ben. A cégek többsége együttműködő az ilyen ügyekben.
FOGYASZTÓ
Nem volt igaz, ezért nem lesz energiahatékonysági címke a porszívókon
Az egész Európai Unióban eltűnik a jól ismert energia címke a porszívókról, legalábbis egy időre, mert a korábbi besorolások téves teszteredményeken alapultak – erről döntött az Európai Unió Törvényszéke egy hosszas per után, amit a Dyson brit technológiai cég indított a kérdésben. Hogy mikor lesz jó teszt és új, a valóságot tükröző címke, még nem lehet tudni.
ETIKUS KERESKEDELEM, FÖLD, KONYHA-KERT, ZÖLD OTTHON
A budapestiek 3/4-e betétdíjas palackokat akar
- #Étel-ital
- #Hulladék
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Multicégek
- #Otthon és Iroda
- #Szupermarket, piac, kisbolt
A budapestiek elsöprő többsége, 75%-a támogatná a betétdíjas rendszer bevezetését, és választaná a visszaváltható palackot az egyszer használatos helyett − derül ki a Greenpeace Magyarország 2018 decemberében végzett reprezentatív közvélemény-kutatásából. Azt várják a kormánytól: vegye figyelembe a lakosság akaratát, tiltsa be hazánkban az egyszer használatos műanyag zacskókat és vezessen be betétdíjas rendszert a palackokra.
FOGYASZTÓ
Szakítás után online bosszú – rövidfilm a netes jogsérelmek ellen
Netes jogsérelmek miatt 2018-ban napi két bejelentés érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolgálatához, az Internet Hotline-ra, a leggyakrabban az adathalászat és a hozzájárulás nélkül megosztott tartalmak miatt. A hatóság most egy egyetemisták által készített képernyőfilmmel hívja fel a fiatalok figyelmét arra, mi számít jogsértőnek, és mit tehetnek ellene.
KONYHA-KERT, ZÖLD OTTHON
Mikrohullámú sütők – itt sem a legdrágább a legjobb
41 mikrohullámú sütőt teszteltünk. Kiderült, hogy egy egyszerűbb jó mikrót akár 20 ezer forintért is beszerezhetünk, a bonyolultabb, grillezni is tudó készülékért már legalább 35 ezret kell fizetnünk, miközben ugyanezt a szintet hozzák a 200 ezer forintos mikrohulllámú sütők is. Hol végzett a 210 ezer forintos Bosch, és hol a néhány tízezer forintos Samsung és Whirlpool mikrók?
FOGYASZTÓ
Így változtak a magyar online fogyasztási szokások 2018-ban
A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel a hazai digitális fogyasztó online viselkedési és vásárlási szokásait. A trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, amelyek inkább a térségünkre jellemzőek.