Találat a #Ital, #multik címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Tucatnyi vegyszer és szintetikus adalékanyag lehet a borban
Többségünk természetes italként tekint a borra, mintha az csupán szőlőből készülne, pedig a helyzet sajnos ma már nem ilyen egyszerű.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Megéri a multik körmére nézni
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #multik
- #Nagylátószög
- #Természetvédelem, biodiverzitás
Szép dolog szembeszállni az etikátlan óriásvállalatokkal, de eredményt úgysem érhetünk el velük szemben – gondolják sokan. Az Oxfam nevű civil szervezet bebizonyította, hogy alig egy év alatt jelentős változtatásokra lehet bírni a legnagyobb cégeket is.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Táplálkozzunk egészségesen: mit és hányszor ehetünk?
- #Baba, gyerek
- #Bio
- #E-számok
- #Egészség, betegség, gyógyulás
- #Étel-ital
- #Helyi élelmiszer
- #Hús, vegetáriánus
- #Ital
- #Zöldség-gyümölcs
Hogyan lehet viszonylag olcsón, egyszerűen, környezettudatosan étkezni, és hogyan kerülhetjük ki a szupermarketek, termékcsomagolások reklámcsapdáit? Az egészséges táplálkozással foglalkozó sorozatunkban ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat. Első kérdésünk: mit és hányszor ehetünk?
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A narancslé útja: Ó, koncentráció
A világon ötből három pohár narancslé alapanyaga Brazíliából származik, ahol súlyos koncentráció valósult meg a narancspiacon az elmúlt évtizedekben, s ezért a legerősebb piaci szereplők szinte bármit megtehetnek.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Reklámkritika: kihalás előtt a jegesmaci még lenyom egy kólát
Konzervált gyermekkorunk globális szimbóluma az elnyűtt, de elnyűhetetlen, szeretnivaló teddybear. Nem véletlen, hogy a jegesmedve lett a Coca-Cola és a WWF közös klímavédelmi kampányának arca, amelynek plakátjaival pár hónapja még tele voltak a fővárosi busz- és metrómegállók. Klímavédelem vagy kólareklám?
BOLYGÓ, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Szavazz a világ legfelelőtlenebb vállalatára!
Kizsákmányoló munkafeltételek, környezetvédelmi károk, szándékos félretájékoztatás. Részben ilyen bűnök terhelik az év legfelelőtlenebb vállalatát. A Public Eye Awards keretében 7 vállalat közül választják ki a legkártékonyabbat. Szavazz te is!
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A titoktartás az Apple legfőbb fegyvere
A New York Times is beszámolt arról, hogy milyen embertelen körülmények között dolgoznak a munkások az Apple beszállítóinál. A cikk megerősítette a makeITfair és a SACOM által végzett korábbi vizsgálatok eredményeit.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
GVH bírság a Sparnak a beszállítói politikája miatt
A Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forint bírságot szabott ki a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-re, amiért a nagyvállalat visszaélt piaci erejével a beszállítóival szemben, és akadályozta a GVH-t az ellene folyó eljárás lefolytatásában.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a narancs a Coca Cola termékeibe?
Drótkerítés mögött tüzek égnek: lángoló műanyagpalackok, papír és egyéb hulladék füstje marja a szemet. Sátrak között fekete alakok járnak-kelnek. A helyszín nem Afrika valamely polgárháborús övezetének menekülttábora. Dél-Olaszországban járunk. Itt, így élnek azok, akik éhbérért szedik Európa egyik legkeresettebb gyümölcsét, az olasz narancsot.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Zöld smink – társadalmi felelősségvállalás a gyakorlatban
2009-ben négy vezető világmárka és egy lobbiszervezet szolgált rá a Fogyasztóvédelmi Világszervezet Rossz Vállalat díjára, amelyet a versenyzők a környezetvédelmi szempontból felelőtlen társadalmi magatartásuk miatt kaptak.