Találat a #Hulladék, #Reklám, #Televízió, média címkére
Cikkek rendezése
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Egy fesztivál, ahol tízezer látogató csupán 21 gramm hulladékot termel fejenként
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Helyi élelmiszer
- #Hulladék
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
Május végén 27. alkalommal rendezték meg a belgiumi Leuvenben a Wereldfeest-et. A Világfesztivál a szórakoztatás mellett kiemelten foglalkozik a fejlődő országok problémáinak bemutatásával, mindezt tudatosan zöld környezetben.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Gyerekek és a junk food-reklámok
Gyerekek számára rossz minőségű gyorsételeket reklámozni – világszerte óriási üzlet. Mára már közöttük is megjelentek az elhízással összefüggő felnőttbetegségek, s nemrég egy pofon egyszerű kutatás megmutatta, milyen pusztítást végez a junk food már tíz nap alatt a szervezetünkben.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Ökokör találkozó: közösségi kert, Átalakuló Wekerle, biobrikett
Többek között ezeket a kezdeményezéseket ismerhettük meg az Ökokör találkozón, ahol részt vett a nemzetközi Ökokör program kitalálója Marilyn Mehlmann is. Elkészült a várva várt kisfilmünk az Ökokörökről. Hangulatképek és videó nem csak zöldeknek.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A bukott citromtól a tízezer fős esküvőig – kreatív ötletek a nagyvilágból élelmiszerhulladék csökkentésre
Egy kávézó zárás utáni élete az USA-ban, groteszk alma kampány Franciaországban, túlméretezett indiai esküvők ételmentő akciói. Összegyűjtöttünk néhány innovatív ötletet a nagyvilágból, ki hogyan próbálja csökkenteni az élelmiszerhulladékot.
DIVAT, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
ÚjraRuha – recycling gyerek kollekcióval rukkolt elő a Printa
Nemrég került ki Majoros Zita tervező keze alól az Aware gyerek kollekció, amelynek darabjai újrahasznosított pamut hulladékból készültek. A Printában kiselejtezett pamutpólók, pulóverek, de még orvosi köpenyek is újjászületnek. Képek a slow-divat hazai műhelyéből.
FOGYASZTÓ
Aki szegény, nézzen TV-t!
Jó hír: európai élmezőnyben vagyunk. Rossz hír: a 4-17 évesek tévénézési idejéről van szó. Az elmúlt 15 év alatt stabilan napi 3 óránál többet töltenek gyerkőceink a képernyő előtt. A helyzet annál rosszabb minél szegényebb és iskolázatlanabb a szülő. Megdöbbentő adatok egy friss felmérésből.
FOGYASZTÓ
Se üvöltő pinket, se halálfejeset
Tényleg magától értetődő és megváltoztathatatlan, hogy a gyermekjátékok és ruhák piaca, valójában maga a gyermekek világa pinkre és kékre, hercegnősre és halálfejesre, Jégvarázsosra és Pókemberesre szakadt? Kit zavar a fiús és lányos játékok harca? És mért rendkívül káros, hogy a Star Wars-os figurák közül szép lassan kihagyták Leia hercegnőt?
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A berlini csomagolásmentes bolt kritikus szemmel
Egy olvasónk személyesen is ellátogatott a berlini csomagolásmentes boltba. Habár az alapötlet nagyon jó, mégis úgy tűnik a csomagolásmentesség inkább marketingeszköz, valahogy hiányoltuk a radikális hozzáállást.
FOGYASZTÓ
Így védd meg a gyerekedet az internetes reklámtól!
Miért veszélyesebbek az internetes, mint a televíziós reklámok a gyerekeinkre? Megdöbbentő adatok arról, amikor a gyerek már jobban ért a nethez mint a szülő, és milyen ára van annak, ha túl kényelmesek vagyunk.
FOGYASZTÓ
Szexista, paternalista és bárgyú
A reklám megkedveltetésére indított kampány összeszedi, egyesíti és előnyként tünteti fel az összes rossz sztereotípiát, amelyek miatt menekülünk a reklámoktól.