Találat a #GMO, #Szupermarket, piac, kisbolt, #Termékcímkézés címkére
Cikkek rendezése
KONYHA ÉS KERT
Hiába a kampány, egyre népszerűbb a kapirgálós tojás, és nem ok nélkül
- #Állatvédelem
- #betegség
- #Bio
- #Egészség
- #Étel-ital
- #GMO
- #gyógyulás
- #Helyi élelmiszer
- #kisbolt
- #piac
- #Szupermarket
Számos helyen jelent meg a Tojásszövetség üzenete arról, hogy mi, magunkat tudatosnak vélő fogyasztók tévedésben élünk a tyúkokkal és a tojással kapcsolatban: a szabadtartásban élő tyúkok nem egészségesebbek és nem boldogabbak, tojásuk nem finomabb, mint ketrecben nevelt társaiké, a szabadtartásos gazdálkodás pedig nem környezetbarátabb. Először elrohantunk a szövetség által rendezett kerekasztal beszélgetésre, de kiderült, hogy a meghirdetett asztal inkább féloldalas, mint kerek. Ezért mentünk tovább, és kikérdeztük Zámbó Sándor bio-ellenőrt és Lengyel Zoltán biogazdát, hol az igazság tojás ügyben. Ők elmondták, mitől lehet sötétebb a tojássárgája, miért nem kell csonkolni a tyúkok csőrét, és miért nem baj, hogy egy kapirgálós tyúk többet eszik.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A Zara-fölső RESPECT felirata a ruháit varró munkásokra nem vonatkozik
A Zara márkát is tulajdonló divatóriás, az Inditex állítja magáról, náluk a vásárlók és a ruháit gyártó textilipari munkások elégedettsége egyaránt fontos. Egy friss vizsgálatból azonban az látszik, hogy a nemrég a boltokba került RESPECT-feliratú Zara-felsők eladásán a gigacég kétszer annyit szakít, mint amennyi az összes, az előállításban résztvevő munkás bevétele az indiai gyapotföldektől a török kayseri fonodákon át az izmiri ruhagyárakig – állítja a Public Eye tanulmányában.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Cégek, akik odaadják a maradék árut a rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által összegyűjtött élelmiszer évente 300 ezer embernek segít. Tavaly több mint 11 ezer tonna, boltokban megmaradtadt élelmiszer juttattak jó helyre. Melyek azok az üzletláncok, akik együttműködőek és segítik a mentést? Miért járnak ebben fényévekkel előttünk a csehek? Az egyesület fejlesztési igazgatójával, Újhelyi Katalinnal a sikerekről, az együttműködő cégekről és a mentést korlátozó tényezőkről beszélgettünk.
BABA-MAMA, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
10 lépés a gyermekkori elhízás ellen
- #Baba, gyerek
- #Egészség, betegség, gyógyulás
- #Ép test
- #Gyorsétterem
- #Hús, vegetáriánus
- #Ital
- #Sport
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Tíz tudományosan is igazolt tippet mutatunk be, ami segít a gyermekek egészségének megőrzésében. A főzéstől a bevásárláson át az alvásig ezeket teheted meg, hogy egészséges életmódra bátorítsd a gyermeked.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Teszt: száraz macskatáp, macskaeledel
Szupermarketben, drogáriában és szakboltban kapható, összesen 34 féle száraz macskatápot teszteltünk. A termékcímkén szereplő információk alapján értékeltük, hogy mennyire részletes a tájékoztatás, és milyen összetevőket tartalmaznak a tápok. Ha száraz tápot adsz cicádnak, ingyenesen hozzáférhető eredményeinkben most ellenőrizheted, milyen minőségű élelemmel eteted.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A budapestiek 3/4-e betétdíjas palackokat akar
- #Étel-ital
- #Hulladék
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #multik
- #Otthon és Iroda
- #Szupermarket, piac, kisbolt
A budapestiek elsöprő többsége, 75%-a támogatná a betétdíjas rendszer bevezetését, és választaná a visszaváltható palackot az egyszer használatos helyett − derül ki a Greenpeace Magyarország 2018 decemberében végzett reprezentatív közvélemény-kutatásából. Azt várják a kormánytól: vegye figyelembe a lakosság akaratát, tiltsa be hazánkban az egyszer használatos műanyag zacskókat és vezessen be betétdíjas rendszert a palackokra.
KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Új év, új élet: teszteld velünk a csomagolásmentes vásárlást!
Mindig lehet változtatni és új szokásokat kialakítani, az év eleje pedig különösen alkalmas időszak az új célok kitűzésére. Kevesebb hulladék, több tudatos vásárlás jövőre? Tarts velünk, legyél tagunk vagy szupertagunk, és próbáld ki velünk a csomagolásmentes életmódot! Ha részt veszel tesztünkben, The Sorting Bags és Ligeti bolt zsákokat, TVE-s vászontáskát és a hulladekmentes.hu csatosüvegét kapod hozzá ajándékba.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Gyenge biztosíték ez etikus ruhára – Ethical Trading Initiative
Vajon a különböző etikus, fenntartható kezdeményezésekhez tartozó márkák jobbak a problematikus, fast fashion láncokhoz képest? Dobos-Nagy Emese divatújságíró az Ethical Trading Initiative-vel együttműködő magyar gyártókat kereste meg. Az átláthatóság legkisebb jelét sem tapasztalta.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
3 ruhacímke, ami garantáltan menő
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
- #Termékcímkézés
Olyan független minősítő rendszereket mutatunk, amelyek logóival ruházati termékeken is találkozhattok. A Fairtrade, a GOTS és az Oeko-Tex címkéi garantálják, hogy a gyártás során figyelmet fordítottak a munkakörülményekre, a bérezésre és a környezeti fenntarthatóságra.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Televízió, média
- #Természetvédelem, biodiverzitás
Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.