Találat a #Gazdasági egyenlőtlenségek, #Kereskedelem, Fair Trade, #multik, #Nagylátószög címkére
Cikkek rendezése
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A Fairtrade magasan üti a Rainforest Alliance-t
Miközben folyamatosan nő a méltányos kereskedelemből származó termékek száma, a fogyasztók, civil szervezetek részéről is egyre nagyobb az igény, hogy rálátást kapjanak arra, ezek a tanusítványok valóban mennyire javítják a dolgozók munkakörülményeit, jogbiztonságát. Egy hiánypótló tanulmányt mutatunk be.
Uncategorized
Egy négyzetméter föld gazdái lehetnek a chillei gyerekek
A Tierros y Valle de los Ninos egy chilei kulturális, környezetvédelmi non-profit szervezet, már gyerekkorban kezdik a környezeti nevelést. A módszerüket az UNESCO is díjazta.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
A Fairtrade prémium javít a banánmunkások helyzetén
A fairtrade banánültetvényeken dolgozók nem a bér, hanem leginkább a prémium nyújtotta természetbeni juttatások és a jobb szakszervezeti képviselet miatt vannak előnyösebb helyzetben a nem fairtrade munkásokkal szemben.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szupermarketekben nyomoztunk
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2016 júniusában közösségi szupermarket nyomozást tartott támogató tagjaival és önkénteseivel. Annak akartunk utána járni, hogy a magyarországi nagy szupermarketláncokban mennyire érhetők el a fenntartható termékek, különös tekintettel a Fairtrade termékekre.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Nyári fair trade séf lett
Nyári fair trade séf felhívásunk győztese régi, kedves olvasónk Gellért Zita lett, aki egy sütést nem igénylő édességgel rukkolt elő. Így magával is fair volt, hiszen a hőségben nem kellett olvadoznia a sütő mellett. Köszönjük, hogy a méltányos kereskedelmet támogatjátok!
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – Ki mit tehet az etikusabb cipőért
Korábbi cikkeinkben körbejártuk a cipőgyártás okozta súlyos környezeti és társadalmi problémákat. Ezek után joggal merül fel a kérdés, hogy mit lehet tenni, hogy javuljon a helyzet. Cikksorozatunk 10. és egyben utolsó részében erre adunk tippeket döntéshozóknak, gyártóknak és a tudatos vásárlóknak.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Hogy készül a cipőd? – A „Made in Italy” termék lehetséges útja
A „Made in Italy” címkével ellátott olasz luxuscipők sem feltétlenül 100%-ban Olaszországban készülnek. Cikksorozatunk 9. részében azt mutatjuk be, hogy mit takar a „Made in Italy” jelölés.
Uncategorized
Az édes-keserű cukornádtermelés
Több ezer munkás dolgozik Malawiban cukornád ültetvényen, ahol kihasználják és alulfizetik őket. A cukorfelvásárló cégek nem érdekeltek.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Az elköteleződés hajtja a fairtrade piacot
A legtöbb európai szerint támogatni kell a fejlődő országokban élőket. Ennek egyik eszköze a méltányos kereskedelem.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
9 érv a méltányos kereskedelem mellett
Biztonságos élelmiszer, tisztább környezet, javuló megélhetés – csak néhány ok, amiért érdemes a méltányos kereskedelmet választani.