Találat a #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája, #Környezetvédelem, környezetszennyezés, #Nagylátószög, #Utazás, ökoturizmus címkére
Cikkek rendezése
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
3 ruhacímke, ami garantáltan menő
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
- #Termékcímkézés
Olyan független minősítő rendszereket mutatunk, amelyek logóival ruházati termékeken is találkozhattok. A Fairtrade, a GOTS és az Oeko-Tex címkéi garantálják, hogy a gyártás során figyelmet fordítottak a munkakörülményekre, a bérezésre és a környezeti fenntarthatóságra.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Ruházat
- #Televízió, média
Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.
BOLYGÓ, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Televízió, média
- #Természetvédelem, biodiverzitás
Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.
BOLYGÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Nem permeteznek, és azt is éjjel: bio-tévhitek, amelyektől nézel egy nagyot
- #Bio
- #Étel-ital
- #Helyi élelmiszer
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #Vegyi anyagok
- #Zöldség-gyümölcs
Ahogy sokan azért nem gyűjtik szelektíven a hulladékot, mert úgyis összeöntik, a bio élelmiszerekről is sok városi legenda kering. Pető Áron biogazda segítségével cáfoljuk meg a leggyakoribb biós tévhiteket.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Utolsó mohikánok – megnéztük, milyen az etikus magyar textilipar
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Ruházat
- #Termékcímkézés
Tudjuk, milyen problémákkal küzdenek a magyarországi felsőruházati szektorban dolgozók. Arra voltunk kíváncsiak, jobbak-e a munkakörülmények, magasabb-e a fizetés a különböző etikus minősítéssel rendelkező hazai cégeknél. Mengyán Eszter, a fenntartható divattal foglalkozó Holy Duck! blog alapítója járt utána a kérdésnek.
BOLYGÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Mérgek csorognak a Dunába az Óbudai Gázgyárnál
A volt Óbudai Gázgyárnál az alacsony vízállás mellett jól láthatóan szennyezett víz szivárog a talajból a Dunába, ezért a Greenpeace Magyarország októberben mintákat vett a folyó medréből. A mérési eredmények kimutatták: egyes rákkeltőnek minősített szennyezők több százszorosan, más súlyos mérgek több ezerszeresen haladják meg a talajvízre megengedett határértéket.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Swappis Ruhaforgó – egy svéd használtruha-butik Budapesten
Egy különleges használt ruha pop-up butik nyílt nemrég Budapesten, a második kerületi Hüvi szolgáltatóházban. A Swappisban és felvevőhelyein leadhatjuk jó minőségű, használt ruháinkat és a kapott pontokért azonnal vagy később válogathatunk abból, amit mások hoztak. A vállalkozás Svédországból jött, utánajártunk, hogyan működik.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Rákapcsol a Lidl: csak Fairtrade bio banánt árul majd a szomszédban
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Zöldség-gyümölcs
A Lidl auszriai ága bejelentette, hogy a németek után hamarosan már az osztrák Lidl áruházakban is kizárólag bio és Fairtrade banánt lehet majd kapni. Kérdeztük a hazai Lidlt is, mi a helyzet itthon, de nem érezték fontosnak válaszolni.
BOLYGÓ, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé szemete borít be minket
A Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé áll leginkább a bolygónkat ellepő eldobható műanyagcsomagolás-szennyezés mögött – derül ki egy friss nemzetközi felmérésből.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Iskolás vagy? Ne dobd ki az uzsonnád, tedd ételgyűjtő dobozba!
Hogyan lehet egy iskoláskorú gyermeknek megmutatni az adakozás fontosságát és megéreztetni vele, hogy a pazarlás nem menő? Erre megoldás, ha ahelyett, hogy kidobnák, megmaradt tízóraijukat, uzsonnájukat beteszik egy Enni adok adománydobozba.