Találat a #Felelőtlen marketing, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Keressük a tavalyi év legidegesítőbb reklámját!
Nehezen viseled a reklámokat? Van olyan reklám, amelyik különösen kiverte a biztosítékot a közelmúltban? Írd meg nekünk, és a „legjobbakat” kielemezzük a TudatosVásárló.hu-n.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Teszt: pontgyűjtő kártyák
Miközben a pontgyűjtögető vásárlók a gyakran kétes minőségű ajándékokért cserébe jókora összegeket hagynak a kasszákban, addig a cégek úgyszólván ingyen jutnak vagyonokat érő fogyasztói adatbázisokhoz. Megnéztük, hol mennyit nyerünk a kártyákkal.
FOGYASZTÓ
Reklámkritika: Magyar Plasztikai Sebészeti Központ
El kell ismerni, a Te mit takarsz el? kampány rengeteg igen korszerű reklámeszközt vet be. Látszik, hogy komolyan foglalkoztak vele, valószínűleg sokba is került. Azt hiszem, itt kb. kimerül mindaz a jó, amit el lehet róla mondani.
FOGYASZTÓ
Reklámkritika: Partra vetett méltóság
Olyan körülmények között, ahol élni nyomorúság, elpusztulni pedig megváltás, enyhén szólva ízléstelen a természet illúzióját kelteni.
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: astroturfing
Ez az egyik legpofátlanabb gerillamarketing eszköz. Az astroturfing a cégek, lobbicsoportok által létrehozott álmozgalmak életre hívása. Nem csak marketingeseket és beépített hangadókat foglalkoztat szép számban ez az ipar, de már komoly szoftvereket is kifejleszettek arra, hogy csőbe húzzák az „aktív” állampolgárokat.
FOGYASZTÓ
Még mindig ordítanak
A Médiatanács ezúttal a Duna Televíziót, a Magyar Televíziót és az RTL Klubot figyelmeztette a műsorok között sugárzott reklámjaik túlzott hangereje miatt.
FOGYASZTÓ
Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak
A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a “legjobb” és “leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Ételmarketig: célkeresztben a gyerekek
Sok gyerek nő fel mikrózott mirelit ételeket és porkajákat eszegetve. Nem csoda: az élelmiszeripar kifinomult trükkjei szinte beleédesgetik a kosarakba az egészségtelen ételeket.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Zöld smink – társadalmi felelősségvállalás a gyakorlatban
2009-ben négy vezető világmárka és egy lobbiszervezet szolgált rá a Fogyasztóvédelmi Világszervezet Rossz Vállalat díjára, amelyet a versenyzők a környezetvédelmi szempontból felelőtlen társadalmi magatartásuk miatt kaptak.
FOGYASZTÓ
Csatornafedő, hajókötél, szóbeszéd
A reklámipar sokszor a tényleges humort sem nélkülözi, legyen szó akár egy csatornafedőről vagy buszmegállóról. Viszont nem árt tisztában lenni vele, hogy akármennyire szellemesek is, ezek is csak el akarnak adni nekünk valamit.