Találat a #Energia, #Építés, építkezés, felújítás, #Fogyasztóvédelem, #Lakóhely, környék, #Vegyi anyagok címkére
Cikkek rendezése
Baba-mama, Szépség-egészség, Zöld Otthon mindenkinek
Teszteltük: ezek a legjobb babapopsikrémek
29 különféle, a hazai boltokban, drogérialáncokban, bioboltokban kapható babapopsikrémet (pelenka kiütés elleni krémet) teszteltünk termékcímke alapján. Azt vizsgáltuk, tartalmaznak-e egészségügyi kockázatot jelentő összetevőket. Nézd meg, hogyan teljesített, amit használtok, használtál vagy használni tervezel, és válaszd a babád számára legbiztonságosabbat!
FOGYASZTÓ
Teszteltük, melyik a legjobb mosogatógép
18 különböző márkájú, összesen 161 mosogatógépet teszteltünk nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetek együtt. Azt néztük, milyen jól tisztítanak, szárítanak, mennyire zajosak, illetve mennyire energiatakarékosan működnek, összességében: melyiket éri meg megvenni, a félmilliós vagy a százezres gépet?
Zöld Otthon mindenkinek
Tudod, mitől illatos a mosóporod?
Orchidea, Kamilla, Jázmin, Liliom, Óceán, Tavasz, Nyár, Hegyi patak – a tisztítószerek, takarítószerek szaga számtalan féle lehet, választáskor pedig az ár mellett ez, az illat az, ami szó szerint az orrunknál fogva vezet bennünket. A vásárlónak közben fogalma sincs róla, milyen anyagok adják az illatot a mosószerekben, öblítőkben, és mire kell figyelnünk használatukkor.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Álhírekből kiokosító oktatóanyagot készített a Médiahatóság
Az Európai Bizottság friss kezdeményezéseként március 18. és 22. között zajlott a médiaműveltség európai hete. Ez alkalomból a Médiahatóság fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről.
Baba-mama, Szépség-egészség, Zöld Otthon mindenkinek
Allergizáló illatanyagok a tisztítószereinkben
- #Green and Safe LIFE-styles
- #illóolaj
- #Takarítás
- #Testápolás
- #tisztálkodás
- #tisztítás
- #Vegyi anyagok
- #Zöld Otthon nappali
Bármennyire is azt gondoljuk, hogy a hatékonyságuk a legfontosabb, az az igazság, hogy a háztartási vegyi termékek – általános tisztítószerek, bútorápoló szerek, mosószerek, öblítők – mindenek előtt illatukkal győznek meg bennünket. Pedig az átaluk kiváltott bőrproblémák, allergiás reakciók jelentős részét épp a bennük lévő illatanyagok okozzák.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Békéltető testület: a cégek többsége együttműködő
A békéltető testületeket arra találták ki, hogy a bonyolult és sokszor hosszú bírósági macera helyett gyors és egyszerű eljárással vizsgálják ki fogyasztói panaszainkat. 2018-ban 5 százalékkal több esetben keresték meg a Budapesti Békéltető Testületet, mint 2017-ben. A cégek többsége együttműködő az ilyen ügyekben.
Baba-mama, Zöld Otthon mindenkinek
Tele a kuka? Válts mosható pelenkára!
Nem csak a plazmatévék és az okosórák fejlődnek fénysebességgel az utóbbi időben, hanem a mosható pelenkák kínálata is. Egyre többen próbálnak környezettudatosan hozzáállni a gyerekneveléshez is, és egyre többen látják be: nem mindegy, mekkora terhet ró a környezetre gyermekük első 2-3 éve, ezért önként választják a kissé macerásabb moshatópelenkát az eldobható pelusok helyett. Gyakran fellángol azonban a vita: tényleg környezetbarátabb-e a mosható pelenka? Összeszedtük az érveket.
Szépség-egészség
Intim tudatosság – egyre népszerűbb a mosható betét és a menstruációs kehely
Megszavaztattuk a Facebookon, és az újrahasználatos megoldások nyertek az eldobhatókkal szemben. Megkérdeztünk néhány kereskedőt, és ők is azt mondják, hogy az intim ökotermékekre, vagyis a mosható betétekre és az intim kehelyre az elmúlt években rohamosan nő a kereslet.
Zöld Otthon mindenkinek
Hogyan állhatunk át az öko-háztartásra? Segíts, hogy segíthessünk!
Vásárlásainkkal hatással vagyunk a környezetre, de ahhoz, hogy helyesen tudjunk cselekedni és tudatos döntéseket hozhassunk, egyértelmű információkra van szükségünk. Kérjük, vegyél részt felmérésünkben, amelyben a háztartási tisztítószerek vásárlásával kapcsolatos szokásokat vizsgáljuk, és arra keressük a választ, milyen formában tudnánk segíteni az embereket környezettudatos döntéseik meghozatalában.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Vécépapírra, mosószerre és öblítőre is többet költöttünk 2018-ban
Háztartási vegyi árura, testápolási termékekre 8%-kal többet költöttünk 2018-ban, mint az előző évben, a különbség az élelmiszerekét is meghaladta. A növekedés királya a mosószer, amit a vécépapír és az öblítő követ.