Találat a #Emberi jogok, esélyegyenlőség címkére
Cikkek rendezése
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Tippek sikkes és etikus ruhatárhoz
Szeretnéd tudni, melyek a „jó” márkák, hol érdemes vásárolni – vagy épp hol ne? Sajnos nem olyan egyszerű jó és rossz kategóriákba sorolni a divatcégeket.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Banán-dilemma
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Étel-ital
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Zöldség-gyümölcs
Már Magyarországon is minden tízedik kiló elfogyasztott gyümölcs banán. Ha megfizetnénk a termelése valódi árát, háromszorosába kerülne, így viszont létminimum alatt élnek a termelői.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Ananász: a munkásokat is fogyasztja
Az ananász az egyik legkedveltebb trópusi gyümölcs Európában is, termelése azonban messze van az etikustól. Több vizsgálatból is ez derül ki.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Igazi ökodizájn: Biobrikett
Természetes és újrahasznosított alapanyagokból lesz meleg a mélyszegénységben élők lakásában. A Magyar Design Évkönyv 2013-ban is értékelték a Biobrikettet.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Szép, praktikus, támogató: az ülőhinta
Autizmussal élők és dizájnerek készítik ezt a remek ülőhintát . A Magyar Design Évkönyv 2013-ban találtunk rá.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Nemes ügy, álmodozás és dizájn: a Felhő Projekt
Szoktad a felhőket fürkészni és mindenféle alakot képzelni mögéjük? A Magyar Design Évkönyv 2013-ban szereplő öko- és felelős alkotások közül a Bódvaszilvási gyerekek és a MOME EcoLab Felhő Projektjét mutatjuk be.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Autizmussal élő alkotók rajzai alapján készülnek a különleges selyemsálak
Az autizmussal élők boldogulását segítik az Autistic Art gyönyörű selyemsáljai. A Magyar Design Évkönyv 2013-ból ezúttal a Mosoly Otthon Alapítvány kezdeményezését mutatjuk be.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kelet-Európában is kizsákmányolják a ruhaiparban dolgozókat
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Ruházat
- #Shopping consciously
A Rana Plaza 2013-as tragédiája óta egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a textilipar távol-keleti munkásai súlyos árat kénytelenek fizetni az európai divathóbortokért. A Clean Clothes Campaign napokban megjelent kutatása bebizonyítja, hogy Kelet-Európában sem rózsásabb a helyzet.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Vajon ki kaszál a kesun?
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Ép test
- #Étel-ital
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Shopping consciously
Cikksorozatunkban az indiai kesudió-feldolgozó üzemekben tapasztalható munka- és termelési körülményeket vizsgáló tényfeltáró kutatás eredményeibe adunk betekintést. A kutatást a Tudatos Vásárlók Egyesületének partnere, a brit Traidcraft Exchange készítette 2013-ban. Első körben azt mutatjuk be, hogyan telnek a munkások mindennapjai.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – Mindenkinek van feladata
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #multik
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen feladati vannak a szupermarketeknek és a döntéshozóknak.