Találat a #életmód címkére
Cikkek rendezése
BABA-MAMA, Zöld Otthon mindenkinek
Kapcsolat lehet a takarítás és a gyerekkori elhízás között
A leggyakrabban használt háztartási tisztítószerek hozzájárulnak a gyerekkori elhízáshoz, ugyanis változást idéznek elő bélflórájukban – állapították meg kanadai szakemberek. A környezetbarát mosó-, és tisztítószerek esetében nem találtak ilyen veszélyt.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Vécépapírra, mosószerre és öblítőre is többet költöttünk 2018-ban
Háztartási vegyi árura, testápolási termékekre 8%-kal többet költöttünk 2018-ban, mint az előző évben, a különbség az élelmiszerekét is meghaladta. A növekedés királya a mosószer, amit a vécépapír és az öblítő követ.
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
A Tudatos Vásárlók és a közösségi gazdaságok
Mosonmagyaróvártól Miskolcig ezekben a hetekben várják az újonnan csatlakozó fogyasztókat a közösségi gazdaságok. A gazdák a tervezhető jövőt, a fogyasztók a finom ízeket és a megbízható forrást keresik, mi pedig azon vagyunk, hogy egymásra találjatok.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Új csomagolásmentes bolt nyílt Budán – megnéztük a Ligeti Boltot a Karinthy úton
- #csomagolásmentes
- #életmód
- #Étel-ital
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #Helyi élelmiszer
- #Hulladék
- #hulladékmentes
- #kisbolt
- #piac
- #Szupermarket
Közel egy év leforgása alatt a harmadik csomagolásmentes bolt nyílt meg Budapesten. A hulladékmegelőzés mint téma egyre népszerűbb a közösségi oldalakon, de a hétköznapi szokások átalakulásában és a lehetőség bővülésében is megnyilvánul. A Ligeti bolt Karinthy Frigyes úti megnyitóján jártunk, vásároltunk, majd gyorsan kiszámoltuk, drága-e az itteni kínálat a szupermarketekhez képest.
FOGYASZTÓ
Így változtak a magyar online fogyasztási szokások 2018-ban
A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel a hazai digitális fogyasztó online viselkedési és vásárlási szokásait. A trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, amelyek inkább a térségünkre jellemzőek.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Honnan tudod, hogy a ruhád etikus címkéje nem átverés?
Máris nyugodtabb lelkiismerettel vesszük meg, ha egy ruhán zöld, öko, méltányos, tudatos címke virít. Eszerint nem éhező varrónők készítették, a gyapotföldeken dolgozók nem gázoltak térdig a permetszerben. De ki hitelesíti ezt az információt, egyáltalán, mit jelentenek a különböző címkék az elméletben és a valóságban? Cikksorozatunkban ennek járunk utána.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Felejtsd el a szuperkaját!
- #betegség
- #Egészség
- #életmód
- #Étel-ital
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #gyógyulás
- #Helyi élelmiszer
- #Zöldség-gyümölcs
Miért hisszük el boldogan, hogy egy egzotikus bogyó, azték mag vagy ázsiai gyökér fog megmenteni a betegségektől? Miért jó, és miért baj, hogy manapság a pacal vagy a karalábé helyett épp az avokádó, a chia vagy a quinoa a trendi?
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A franciák büntetnek, az olaszok pakolnak, hogy ne legyen élelmiszerhulladék
- #életmód
- #Étel-ital
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #kisbolt
- #piac
- #Szupermarket
- #Zöldség-gyümölcs
Franciaországban és Olaszországban elsőként hoztak törvényt az élelmiszerhulladék megállítására. Előbbiek büntetik a pazarlást, utóbbiak ösztönzik a mentést és igyekeznek megváltozni – két döcögve működő, de mindenképpen előremutató példa Európából.
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
Eleven Föld Szövetkezet: túl a zöldségközösségen
- #életmód
- #Étel-ital
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #Helyi élelmiszer
- #Shopping consciously
- #Zöldség-gyümölcs
Az egyik első közösségi mezőgazdálkodási csoport két éve szövetkezetté alakult, de itt nem állnak meg. A miskolci szövetkezet bioétkezdét, családi napközit és helyi termék boltot is szeretne nyitni a borsodi megyeszékhelyen.
KÖZÖSSÉGI MEZŐGAZDÁLKODÁS
Miért jó közösségi mezőgazdasági tagnak lenni?
- #Bio
- #életmód
- #Étel-ital
- #Fogyasztás
- #fogyasztás pszichológiája
- #Helyi élelmiszer
- #Shopping consciously
- #Zöldség-gyümölcs
A közelmúltban kutatás készült néhány hazai közösségi mezőgazdasági csoport tagjai körében. Célja az volt, hogy kiderüljön, mi motiválja a tagokat a csatlakozásban, milyen pozitív és negatív tapasztalatiak vannak. Az eredményekről röviden.