Találat a #Elektronika, számítástechnika, #Kereskedelem, Fair Trade, #Kommunikáció címkére
Cikkek rendezése
Zöld Otthon mindenkinek
Kék fény – vigyázz a szemedre!
Egyre gyakrabban szembesülnek vele a szemészek, a magyar lakosság 90 százalékát érinti, még sem vesszük elég komolyan, pedig a szemünket érő látható kék fénynek számos egészségkárosító hatása van. Ráadásul az Unióban az élmezőnyben vagyunk a legtöbbet képernyőt néző nemzetek között.
Zöld Otthon mindenkinek
Melyik a jó vezeték nélküli hangszóró?
92 vezeték nélküli hangfalat teszteltünk laboratóriumban nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel együtt. Vizsgáltuk többek között, hogy milyen jó hangélményt nyújtanak, milyen könnyen kezelhetők és mennyire sokoldalúak.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kender és hegyek – Fair Wear ruhák itthonról
- #Ép test
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Ruházat
Magyarországon több olyan gyártót is találunk, amelyek valamelyik etikus kezdeményezéshez csatlakozott ismert ruhamárkának gyártanak. Cikkünkben a Fair Wear Foundation-tagokkal együttműködő hazai vállalkozásokat mutatunk be, Dobos-Nagy Emese divatújságíró kereste fel őket.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Fekete Péntek: tavaly 27 milliárd forintot költöttünk el egyetlen napon
- #Elektronika, számítástechnika
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Ruházat
- #Televízió, média
Az Amerikából indult, hálaadást követő vásárlási láz két éve őrjítette meg igazán a magyarokat, 2017-ben az utolsó három hónap online költésének több mint ötödét szórtuk el ezen a napon.
BOLYGÓ, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kommunikáció
- #Reklám
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Televízió, média
- #Természetvédelem, biodiverzitás
Az Egyesült Királyságban nemrég nagy vihart kavart, hogy betiltották az Iceland szupermarkethálózat zseniálisan aranyos, orángutános tévéreklámját, ami a pálmaolaj-ipar pusztításait mutatja be. A hirdetés online viszont megnézhető, és tarol a közösségi médiában is.
Zöld Otthon mindenkinek
Teszt: Vezetékes és drótnélküli fülhallgatók, fejhallgatók
Közel 200, a hazai boltokban kapható fejhallgatót és fülhallgatót teszteltünk nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel közösen. A tesztben szereplő legjobb hangzást biztosító készülékek között van hallójárati és fülre illeszthető változat is. 150 ezerért, de akár 30 ezerért is hozzájuthatunk egy jó kütyühöz.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Rákapcsol a Lidl: csak Fairtrade bio banánt árul majd a szomszédban
- #Étel-ital
- #Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Zöldség-gyümölcs
A Lidl auszriai ága bejelentette, hogy a németek után hamarosan már az osztrák Lidl áruházakban is kizárólag bio és Fairtrade banánt lehet majd kapni. Kérdeztük a hazai Lidlt is, mi a helyzet itthon, de nem érezték fontosnak válaszolni.
Zöld Otthon mindenkinek
Teszt: e-book olvasók
E-book olvasókat teszteltünk laboratóriumban. Vizsgáltuk, hogy milyen jól olvashatók és kezelhetők, hamar tönkremennek-e, ha leejtjük, megkarcoljuk, vízbe dobjuk őket, és azt is, mennyi ideig bírja az akksi, és hogy mindehhez mennyibe kerülnek. Megmondjuk, mit találtunk.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A Lidl otthon átáll Fairtrade banánra
A Lidl idén októbertől 330 dél-németországi boltjában már kizárólag Fairtrade banánt árul, majd fokozatosan minden németországi üzlete átáll a Fairtrade banánra.
Zöld Otthon mindenkinek
Design trükkökkel vesznek rá, hogy kiadjuk az adatainkat
Egy új kutatás szerint a vezető IT cégek megnehezítik felhasználóik számára a személyes adataikhoz való hozzáférés letiltását. Számos megtévesztő design trükkel érik el, hogy önként kiadjunk magunkról olyan infókat, amelyeket alapból nem biztos, hogy megosztanánk a „nagyvilággal”.