Találat a #Elektronika, számítástechnika, #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok címkére
Cikkek rendezése
Zöld Otthon mindenkinek
Lehet etikus mobilod!
A legmenőbb okostelefon árának a feléért már lehet olyan mobilod, amelynek előállításához nem tapad vér és kisebb az ökolábnyoma. Csinos is. Bemutatjuk a Fairphone-t.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Kelet-Európában is kizsákmányolják a ruhaiparban dolgozókat
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Ruházat
- #Shopping consciously
A Rana Plaza 2013-as tragédiája óta egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a textilipar távol-keleti munkásai súlyos árat kénytelenek fizetni az európai divathóbortokért. A Clean Clothes Campaign napokban megjelent kutatása bebizonyítja, hogy Kelet-Európában sem rózsásabb a helyzet.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Már letölthető a fogyasztóvédelmi applikáció
A mindennapok során számos alkalommal előfordul, hogy vitás kérdésekben azonnali válaszokra lenne szükség. Ebben segít az NFH új okostelefon-alkalmazása, amely a legfontosabb fogyasztóvédelmi ismeretanyagot adja a felhasználók kezébe, de lehetőséget teremt arra is, hogy vásárlásainkról és a termékhez kapcsolódó reklamációs határidőkről is nyilvántartást vezessünk.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Vajon ki kaszál a kesun?
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Ép test
- #Étel-ital
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Shopping consciously
Cikksorozatunkban az indiai kesudió-feldolgozó üzemekben tapasztalható munka- és termelési körülményeket vizsgáló tényfeltáró kutatás eredményeibe adunk betekintést. A kutatást a Tudatos Vásárlók Egyesületének partnere, a brit Traidcraft Exchange készítette 2013-ban. Első körben azt mutatjuk be, hogyan telnek a munkások mindennapjai.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – Felelős szavak
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen apróbb változások történhetnek, ha az érintett vállalatok felelősséget vállalnak a kérdésben.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A fogyasztókat védik az új szabályok
Új fogyasztóvédelmi uniós irányelv lépett életbe. Ezek után a fogyasztó sokkal könnyebben tehet majd panaszt és érvényesítheti jogait.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – A vevői erő hatása
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen hatása van a szupermarketek vevői erejének a mangó beszállítói láncára. Kockázatkerülési taktikáik miatt rendszerint a lánc másik oldalán dolgozó munkások kerülnek méltatlan helyzetbe.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Reklámtrükkök ABC-je: a szokásaink alapján bombáznak
Hol vannak már azok a napok, amikor csak óriásplakátokkal vagy újsághirdetésekkel bombázták a nagyérdeműt! Hol vannak már azok az idők, amikor kedvenc internetes oldalainkon találomra szórtak ránk mindenféle általános hirdetést! A jövő, sőt a jelen az ún. viselkedésalapú reklám, amely kitapogatja online viselkedésünket, és személyes érdeklődésünkre szabottan próbál minket meggyőzni valamiről.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Mennyire etikusak az élelmiszergyártók?
Sokszor elhangzik, hogy a fogyasztók tudatosságán múlik többek között az is, hogy a fejlődő országok munkásai milyen körülmények között élnek. Néha azonban nehéz megítélni, hogy melyik márka mellőzésével vagy támogatásával tudunk segíteni. Az Oxfam nevű civil szervezet olyan szemléletes adatbázist állított össze, amely megkönnyíti a döntést.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Ismerd meg a címkéket: UTZ Certified
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Termékcímkézés
- #TVE Hírek
Ezen a héten újabb címkével bővítjük (öko)címke adatbázisunkat. Az UTZ Certified egy fenntarthatósági program kávét, kakaót és teát termelő farmerek számára, amely keretében meglévő, ismert márkájú termékeket gyártó és forgalmazó cégekkel működhetnek együtt.