Találat a #Elektronika, számítástechnika, #Felelőtlen marketing, #Reklám címkére
Cikkek rendezése
Zöld Otthon mindenkinek
Nyersanyagforrás és időzített vegyibomba – az e-hulladékaink sorsa
New York Tokió távolságot kétszer is ki lehetne rakni a világon 2014-ben keletkezett mintegy 41 millió tonna e-hulladékból. A „dobogós” norvégok, izlandiak és a svájciak évente fejenként közel 30 kg e-kütyüt dobnak a kukába.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Gyerekek és a junk food-reklámok
Gyerekek számára rossz minőségű gyorsételeket reklámozni – világszerte óriási üzlet. Mára már közöttük is megjelentek az elhízással összefüggő felnőttbetegségek, s nemrég egy pofon egyszerű kutatás megmutatta, milyen pusztítást végez a junk food már tíz nap alatt a szervezetünkben.
Zöld Otthon mindenkinek
Elektronikai termékek: a megbízhatóság és a minőség számít
Az elmúlt két évben legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt, illetve háztartási kisgépet vásároltunk. A konkrét vásárlási döntéseinket főleg az ár, a garancia és a korábbi tapasztalatok motiválják.
FOGYASZTÓ
Se üvöltő pinket, se halálfejeset
Tényleg magától értetődő és megváltoztathatatlan, hogy a gyermekjátékok és ruhák piaca, valójában maga a gyermekek világa pinkre és kékre, hercegnősre és halálfejesre, Jégvarázsosra és Pókemberesre szakadt? Kit zavar a fiús és lányos játékok harca? És mért rendkívül káros, hogy a Star Wars-os figurák közül szép lassan kihagyták Leia hercegnőt?
FOGYASZTÓ
Így védd meg a gyerekedet az internetes reklámtól!
Miért veszélyesebbek az internetes, mint a televíziós reklámok a gyerekeinkre? Megdöbbentő adatok arról, amikor a gyerek már jobban ért a nethez mint a szülő, és milyen ára van annak, ha túl kényelmesek vagyunk.
FOGYASZTÓ
Szexista, paternalista és bárgyú
A reklám megkedveltetésére indított kampány összeszedi, egyesíti és előnyként tünteti fel az összes rossz sztereotípiát, amelyek miatt menekülünk a reklámoktól.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Netezünk, de nem védekezünk
A cyber bűnözés akár több milliárd euro veszteséget is okozhat az európai gazdaságnak évente. Több mint 150 ezer vírusnak és egyéb rosszindulatú programnak vagyunk kitéve naponta, de a hazai lakosság fele nem használ vírusirtót.
FOGYASZTÓ
Így védd meg gyermekedet a tévéreklámoktól
A gyerekek negyede már egy évesen tévéfüggő, miközben szüleik a reklámokat csak annyira tartják káros jelenségnek, mint a filmekben megjelenő bogarak félelemkeltő látványát. Cikkünkben értelmezzük a jelenséget, és fontos életmódtanácsokkal szolgálunk az elégedett gyerek és szülői korhoz.
Zöld Otthon mindenkinek
Rákot okoznak az elektronikai összeszerelő munkások munkakörülményei
Ma több tucat nemzetközi civilszervezet arra kéri a globális elektronikai ipart, hogy vállaljanak felelősséget, és csökkentsék a káros vegyi anyagok használatát a gyártás során. A kezdeményezést a TVE is támogatja.
FOGYASZTÓ
Szorongás, önbizalomhiány és elhízás
És ez csak néhány a gyerekeket célzó agresszív marketing következményeiből. Hol csapnak le a reklámok gyermekeinkre, és milyen nyomot hagynak bennük?