Találat a #Bírság és megtévesztés címkére
Cikkek rendezése
DIVAT, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Pénzbírságot kapott az Intersport
A valóságban elérhetőnél jóval nagyobb kedvezményt ígértek az Intersport áruházak reklámjai. A fogyasztók megtévesztése miatt a sportszer kiskereskedelmi lánc 5 millió forint bírságot kapott.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Az akciói miatt bírságolták meg a Penny Marketet
A GVH 100 millió forintos bírságot szabott ki a Penny Marketre, mivel tavaly több akciós termékért a boltban többet kellett fizetni a meghirdetettnél. Nem ez az első ilyen hatósági döntés az élelmiszerlánccal szemben.
BOLYGÓ, DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Cégmérce: Szupermarketek
- #Állatvédelem
- #Bírság és megtévesztés
- #CSR
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Környezetvédelem, környezetszennyezés
- #multik
- #Nagylátószög
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Termékcímkézés
Aktuális cégmércénkben a 21 legnagyobb magyarországi szupermarket, hipermarket, közért-hálózat üzemeltetőit vizsgáltuk meg a már ismert szempontok szerint.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Félrevezető volt a Coca-Cola reklámja
Az ausztrál hatóságok helyreigazításra kötelezték a Coca-Colát, mivel reklámjaiban azt sugallta, csupán mítosz a kóla egészségkárosító hatása.
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Vita az Ilcsi kozmetikumok bio tanúsítványa körül
Megtévesztő lehet a bio minősítésről szóló védjegy használata az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. esetében. A minősítés ugyanis csak a cég által termesztett növényekre és nem magukra a termékekre vonatkozik. Az Ilcsi Kft. az FVM-hez fordul jogorvoslatért.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Eljárás indult két telefonszolgáltató ellen
A Nemzeti Hírközlési Hatóság Tanácsa – jogsértés gyanúja miatt – piacfelügyeleti eljárást kezdeményezett az Invitel Zrt. és a Magyar Telekom Nyrt. ellen. A Magyar Telekom Nyrt. egyes díjcsomagjai esetében maga indított eljárást kötelezettség teljesítésével, illetve megszegésével összefüggésben.
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Fiatalodó bőr, eltűnő ráncok – 180 milliós bírság
180 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Beiersdorf Kft-re és a Johnson&Johnson Kft-re, mivel termékeik reklámozása során minden fogyasztónak biztos hatást ígértek, ám ezt az állításukat még a saját kutatási eredményeik sem támasztották alá.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Aki válaszol: Süth Miklós országos főállatorvos
- #Bírság és megtévesztés
- #Fogyasztóvédelem
- #Megelőzés, tudnivalók, panasztétel
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Termékcímkézés
Februárban Süth Miklóstól, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkárától, országos főállatorvostól kérdezhettetek. Íme a válaszok!
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Megtévesztő L’Oréal reklámok
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 150 millió forint bírságot szabott ki a L’Oréal Magyarország Kozmetikai Kft-re. A kozmetikai világcég ugyanis egyes termékeiről, azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
A csapvíz nem árt az egészségnek
A vezetékes ivóvíz és az ásványvíz fogyasztása árt az egészségnek – állította a Nap Háza Kft. víztisztító berendezésének reklámozásakor. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint azonban nem csak ezen állítások alaptalanok, de a nem megfelelő használat esetén éppen a hirdetett víztisztító berendezés lehet veszélyes az egészségre.