Találat a #Bírság és megtévesztés, #Megtévesztő reklám, #Pénzügy címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Tartós Befektetési Szerződés: kinek, mire (nem) való?
A Tartós Befektetési Szerződés (TBSZ) speciális pénzügyi termék, amelynél az állam a „hosszú távú” befektetéseinket támogatja azzal, hogy az elért kamatra kedvezményes adózást vagy akár adómentességet biztosít. Lássuk, milyen körülmények között és hogyan érdemes belevágni.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Teszt: pontgyűjtő kártyák
Miközben a pontgyűjtögető vásárlók a gyakran kétes minőségű ajándékokért cserébe jókora összegeket hagynak a kasszákban, addig a cégek úgyszólván ingyen jutnak vagyonokat érő fogyasztói adatbázisokhoz. Megnéztük, hol mennyit nyerünk a kártyákkal.
FOGYASZTÓ
Győzött az ecet!
2011 elején fordultunk a GVH-hoz a Calgon ecetes TV reklámja miatt. Végre pont került az ügy végére, és nem is akármilyen eredménnyel. A GVH 15 millió forintra bírságolta a Calgon forgalmazóját fogyasztók megtévesztése miatt.
FOGYASZTÓ
Reklámkritika: Magyar Plasztikai Sebészeti Központ
El kell ismerni, a Te mit takarsz el? kampány rengeteg igen korszerű reklámeszközt vet be. Látszik, hogy komolyan foglalkoztak vele, valószínűleg sokba is került. Azt hiszem, itt kb. kimerül mindaz a jó, amit el lehet róla mondani.
FOGYASZTÓ
Nemzeti színek és a Hungarikum szlogen miatt GVH bírság az Auchannak
A GVH megállapította, hogy az Auchan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során valótlanul azt a látszatot keltette a fogyasztóban, hogy magyar terméket vásárol.
DIVAT, FOGYASZTÓ
Stílustanácsadás – légy csinos fillérekből!
Sok a ruha a szekrényben, mégsincs mit felvennünk. Sokaknak ismerős ez a jelenség, holott kevés darabból is csinosan felöltözhetünk, a lényeg, hogy a szín és a forma passzoljon hozzánk. Stílustanácsadáson jártunk.
BOLYGÓ, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Költs kevesebbet! Védd a környezetet!
Nem könnyű okosan költeni. Az ÖkoKörben segítünk megtenni a kezdő lépéseket.
FOGYASZTÓ
ÖkoKörbe járok – így gazdálkodom
A nagypályás pénzcsinálásra nevelő Monopoly évekkel a Gazdálkodj okosan! után érkezett az életünkbe. Nosztalgikusan gondolok vissza a játék körökre, amikor a 25 ezer forintos nappali bútorra kuporgattam pénzemet. Az előző rendszer erőforrás dőzsölős felfogásában nem tudtam helyén kezelni, hogy három körből ki kell maradjak, ha nem zártam jól el a csapot.
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: astroturfing
Ez az egyik legpofátlanabb gerillamarketing eszköz. Az astroturfing a cégek, lobbicsoportok által létrehozott álmozgalmak életre hívása. Nem csak marketingeseket és beépített hangadókat foglalkoztat szép számban ez az ipar, de már komoly szoftvereket is kifejleszettek arra, hogy csőbe húzzák az „aktív” állampolgárokat.
FOGYASZTÓ
Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak
A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a “legjobb” és “leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.