Találat a #Bírság és megtévesztés, #Fogyasztóvédelem, #Megtévesztő reklám címkére
Cikkek rendezése
BABA-MAMA, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT, Zöld Otthon mindenkinek
Európai fogyasztóvédők körbenéztek, milyen ételreklámokat látnak a gyerekek
Európai fogyasztóvédők körbenéztek, mit látnak a gyerekek: szénsavas üdítőt inni olyan természetes, mintha vizet innál, egy csomag csipsz pont olyan, mint egy alma.
KONYHA ÉS KERT
Hogy ne vegyünk hamisított mézet, ha még a labor sem látja a különbséget?
A méz a harmadik leggyakrabban hamisított termék a világon. Kik és hogyan csinálják? És hogy lehetünk biztosak benne, hogy tényleg méz van az üvegben? Fulmer Takács Ferenc méhészt, az Egyesület az Európai Méhekért elnökét kérdeztük.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Megmértük: tarol a zöldre festés a boltokban
Megmérettük, mennyire népszerűek a magyar vásárlók körében a környezetbarát tisztítószerek. Látszik, hogy a gyártók reagáltak a vásárlói igényekre: tarolnak az ellenőrizhetetlen állításokkal zöldre festett termékek.
FOGYASZTÓ
Nem minden bolt tartja be az új garanciaszabályokat – sávos jótállás a gyakorlatban
2021-től új sávos jótállási szabályok érvényesek: minél drágább egy termék, annál hosszabb kötelező jótállási idő vonatkozik rá. Mennyire értik a vásárlók, mennyire tartják be a boltok?
FOGYASZTÓ
Értjük az új jótállási szabályokat? – a tudatos vásárlók megmondták
2021-től új sávos jótállási szabályok élnek. Arről szavaztattunk Titeket, tudjátok-e, mi az a sávos jótállás. Az eredmény nem túl biztató.
FOGYASZTÓ, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Forgalomból kivont fogfehérítőt hirdetnek, versenyhivatali vizsgálatot kaptak
Eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.
FOGYASZTÓ
A tudatos internetes vásárló 10+1 pontja
Az üzleti kapcsolat is – akkor működik jól, ha a résztvevők világosan és hátsó gondolatok nélkül fogalmaznak, és tisztességesen járnak el. Az éremnek két oldala van: a tisztességes üzleti kapcsolat létrehozásában a vásárlóknak is van szerepe! A Fogyasztó Barát cikkéből kiderül, hogy mitől lesz tudatos és etikus egy vásárló.
FOGYASZTÓ
7 dolog, amiről felismerhető egy megbízható élelmiszer webshop
Szeretnénk, hogy minél többen vásároljatok megbízható, azaz fenntartható, etikus, bio, helyi forrásból származó élelmiszert. De hogyan ismerhetjük fel, hogy tényleg jó helyen járunk? Összeszedtük, honnan ismerhetjük föl vásárlóként, hogy az élelmiszer-webáruház, ahol vásárolni akarunk, megbízható-e.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A tesztelt kézfertőtlenítők közel harmada nem hat tökéletesen
- #Bírság és megtévesztés
- #COVID-19
- #Green and Safe LIFE-styles
- #kézfertőtlenítő
- #Vegyi anyagok
- #Zöld Otthon fürdő
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriuma összesen 69 féle kézfertőtlenítőt, antibakteriális szappant, folyékony szappant és tusfürdőt, felületfertőtlenítőt ellenőrzött. A vizsgálat e szerek közül 14 esetében nem igazolta teljes körűen a címkén vállalt tisztító, fertőtlenítő hatást.
FOGYASZTÓ
Amazon, AliExpress, eBay és Wish – nem biztonságos a termékek 2/3-a a legnagyobb online piactereken
Áramütést okozó USB-töltőt, rákkeltő, hormonrendszer-károsító gyerekjátékot, veszélyes fogfehérítőt is találtak az Amazon, AliExpress, eBay és Wish online piactér oldalain kapható többszáz terméket tesztelve fogyasztóvédők.