Találat a #Bírság és megtévesztés, #Fogyasztóvédelem, #Megtévesztő reklám címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
A CBA megsértődött és perel a 30 milliós bírság miatt
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 30 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a CBA-ra, részben mert az valótlan árakat tüntetett fel a reklámújságjában. A CBA nem fogadja el az indoklást.
FOGYASZTÓ
Megtévesztő jelölések az élelmiszercímkéken
Cukormentes! Csökkentett zsírtartalmú! – harsogják az öles betűk, és már kapjuk is le a dobozt a polcról. Hiszen ki akarna cukros vagy zsíros terméket venni, ha lehet „egészségeset” is? Ám a vonzó feliratok mögött megbújó igazságot sokszor a kis betűk rejtik.
FOGYASZTÓ
Győzött az ecet!
2011 elején fordultunk a GVH-hoz a Calgon ecetes TV reklámja miatt. Végre pont került az ügy végére, és nem is akármilyen eredménnyel. A GVH 15 millió forintra bírságolta a Calgon forgalmazóját fogyasztók megtévesztése miatt.
FOGYASZTÓ
Reklámkritika: Magyar Plasztikai Sebészeti Központ
El kell ismerni, a Te mit takarsz el? kampány rengeteg igen korszerű reklámeszközt vet be. Látszik, hogy komolyan foglalkoztak vele, valószínűleg sokba is került. Azt hiszem, itt kb. kimerül mindaz a jó, amit el lehet róla mondani.
FOGYASZTÓ
Nemzeti színek és a Hungarikum szlogen miatt GVH bírság az Auchannak
A GVH megállapította, hogy az Auchan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során valótlanul azt a látszatot keltette a fogyasztóban, hogy magyar terméket vásárol.
FOGYASZTÓ
Mire panaszkodtunk a legtöbbet 2011-ben?
Lejárt szavatosságú termék, jogtalannak vélt bírság, indokolatlanul magas törlesztő részlet? Mely szolgáltatásokkal szemben érkezett a legtöbb fogyasztói panasz 2011-ben? A Budapesti Békéltető Testület éves jelentéséből kiderül.
FOGYASZTÓ
Utasjogok okostelefonon
Nagyon kellemetlen, amikor az utazás nem a terveknek megfelelően alakul. Előfordulhat, hogy törölnek egy járatot, vagy a hotel nem felel meg a hirdetésben közölt információknak – az ilyen helyzeteket könnyebb kezelni, ha tisztában vagyunk a jogainkkal. Ezt segíti az új Európai Bizottság új okostelefonos alkalmazása
FOGYASZTÓ
Nem minden szúnyogriasztó, ami annak látszik
Az ÁNTSZ közleményben hívja fel a figyelmet arra, hogy körültekintőnek kell lenni szúnyog- és kullancsriasztó szerek vásárlásakor.
FOGYASZTÓ
Reklámtrükkök ABC-je: astroturfing
Ez az egyik legpofátlanabb gerillamarketing eszköz. Az astroturfing a cégek, lobbicsoportok által létrehozott álmozgalmak életre hívása. Nem csak marketingeseket és beépített hangadókat foglalkoztat szép számban ez az ipar, de már komoly szoftvereket is kifejleszettek arra, hogy csőbe húzzák az „aktív” állampolgárokat.
FOGYASZTÓ
Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak
A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a „legjobb” és „leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.