Találat a #Bírság és megtévesztés, #Fogyasztóvédelem, #Megtévesztő reklám címkére
Cikkek rendezése
Baba-mama, FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Veszélyesek a gyerekeknek szóló írószerek?
Kora óvodás kortól a gyerekek kedvenc játékai közé tartozik a rajzolás, színezés, festés. Az alkotások időnként elmélyülten, a ceruza, radír szopogatásával, rágcsálásával készülnek, ami veszélyt jelenthet, mert káros anyagok juthatnak a szervezetbe. Az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 36 gyerekeknek szóló írószert vizsgált.
FOGYASZTÓ
60 milliós bírság a UPC Magyarország Kft.-nek
Tavaly ősszel a UPC levélben kereste meg előfizetőit azzal, hogy érvényben lévő szerződéseik megszűnnek. Ugyanezzel a mozdulattal új szerződést küldött nekik, melyet a cég aláírtnak tekintett az ügyfelek részéről, ha azok átvették a küldeményt. 60 milliós bírság kifizetésére kötelezték.
FOGYASZTÓ
Taxitársaságokat bírságolt a GVH
Közel 9 millió forint bírságot kapott a Taxi PLUS, a Taxi 2000 és a Top-Taxi, mert a fogyasztókat megtévesztő módon tüntette fel kedvezményes viteldíjait.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Hiányosan hirdette meg a hitelkártya-feltételeket a TESCO
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 20 millió forint bírságot szabott ki a PSZÁF a TESCO Global Zrt.-re. A társaság egy, a saját márkanevét hordozó hitelkártyára vonatkozó hirdetéseinél a hitel számos, kötelezően feltüntetendő jellemzőjét nem tette közzé.
FOGYASZTÓ
Jogsértő volt a Volksbank
Új díjfajta bevezetésével és díjszámítási módszer megváltoztatásával jogsértően terhelte tovább a tranzakciós illetéket ügyfeleire a Volksbank . A hatóság 21 millió forint bírságot szabott ki a bankra, és kötelezte a jogtalanul beszedett bő kétszázmillió forint visszafizetését az ügyfeleinek.
FOGYASZTÓ
Burkolt reklám miatt büntették az RTL klubot
A Médiatanács 300 ezer forintos bírságot szabott ki az RTL Klub Törzsutas című műsorára, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.
Divat, FOGYASZTÓ
Tíz év garancia egy pulóverre
A Flint and Tinder amerikai cég olyan prémium minőségű unisex kapucnis kardigánok gyártását tűzte ki céljául, amelyek a legkiválóbb anyagokból és 100%-ban az USA-ban készülnek. Emellett 10 év garanciát adnak minden egyes kardigánra, és ingyenes javítást ígérnek.
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Ketreces biotojást húsvétra!
Szemfüles olvasónk bionak tűnő ketreces tojást kapott lencsevégre egy hazai szupermarketben. A helyzet tragikomikumát emeli, hogy dupla buktatóról van szó,nemcsak a gyártó neve, de a bolti kiírás is finoman szólva megtévesztő.
FOGYASZTÓ
A legidegesítőbb reklámok: a zöld gyomor nyert
A legtöbb tévézőnél a porkajás reklámok mellett a zöld gyomorbáb verte ki a biztosítékot, de élen jár a „hüvelygomba megvitatása” is. Az utóbbi idők legidegesítőbb reklámját kerestük olvasóink segítségével. Köszönjük a szavazatokat!
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
A letölthető termékeket kínáló honlapok nagy része megtévesztő
Az Európai Bizottság vizsgálata szerint a számítógépre vagy mobilra letölthető termékeket kínáló weboldalak 75%-a nem felel meg a fogyasztóvédelmi előírásoknak. A magyar hatóság 6 honlapot ellenőrzött, amelyből 5-nél derítettek fel szabálytalanságokat.