Találat a #Bio, #Bútor, dizájn, dekor, #CSR, #Vegyi anyagok címkére
Cikkek rendezése
Zöld Otthon mindenkinek
A REACH magyar vonatkozásai és hatása a vegyiparra
Az EU új vegyi anyag politikája nagymértékben átalakítja a vegyi anyagok regisztrációját, értékelését és engedélyezését.
Zöld Otthon mindenkinek
REACH: az EU vegyianyag-politika reformja
A REACH célja, hogy a vegyi anyagokat forgalomba kerülésük előtt egészségügyi és környezetvédelmi szempontból ellenőrizzék. A tervezet elsődleges jelentősége, hogy szemléletet vált: ezentúl a gyártó felelőssége lesz bizonyítani termékének biztonságosságát.
BABA-MAMA, SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, Zöld Otthon mindenkinek
Néhány termék vegyianyag-tartalma egy átlagos lakásból és kertből
Az emberek szervezetében több száz mesterségesen előállított vegyi anyag található. Néhány példa ezek közül.
Zöld Otthon mindenkinek
Vegyi anyagok a mindennapjainkban
Vegyi anyagok vannak az élelmiszereinkben, a kozmetikumainkban, a tisztítószereinkben, a számítógépeinkben, a tévéinkben, vegyszerekkel kezelik az ivóvizet, de még a friss zöldségeket is.
KONYHA ÉS KERT
Stagnál a biotermékek híveinek tábora és növekszik a szomjoltó italok fogyasztása
A biotermék a felnőttek egynegyede számára fontos élelmiszer a vásárlásnál. Ennél többen tartják lényegesnek sorrendben az alacsony zsír-, szénhidrát- és kalóriatartalmat. A legutóbbi négy évben nem változott számottevően azok aránya, akik különösen ügyelnek a fenti szempontokra egy élelmiszerboltban.
KONYHA ÉS KERT
A legkeresettebb biotermékek kínálatáról
Az ismert káros környezeti tényezők mellett az olyan társadalmi jelenségek, mint a felgyorsult életritmus is nyomós indoka a biotermékek fogyasztásának.
KONYHA ÉS KERT
A biopiac bővülésének akadályai
A biotermékek piacbővülésének ma több akadálya is van. Az egyik legfontosabb ezek közül, hogy a kereskedők és a fogyasztók ismeretei is hiányosak a termékekkel kapcsolatban. Holott már nem is olyan kockázatos ökotermék-kampányok indítása, mint pár éve volt.
KONYHA ÉS KERT
Mitől bio a bio? – a fogyasztói szkepticizmusról
A hazai bio- és ökotermék védjegyeket, garanciákat ellenőrző szerveket nem ismerő laikus fogyasztót nehéz meggyőzni a biotermékek minőségéről. A vásárlók többsége úgy véli ugyanis, hogy a csomagolásra bármit rá lehet írni.
KONYHA ÉS KERT
Az ökotermékek kereskedelmének fejlődése
A hazai ökotermesztés során előállított termények meghatározó hányada ma is exportértékesítésre kerül. Jelenleg a hazai piacon történő értékesítés 5 százaléka a termelésnek. A nemzetközi és hazai trendek azonban azt mutatják, hogy a mezőgazdaság jövője a biotermesztésben van.
KONYHA ÉS KERT
Az ökoszemlélet története, alakulása Magyarországon
Az ökogazdálkodás fejlődése rendkívül gyors az egész világon. A fejlett országokban egyre több térségben szervezik és finanszírozzák az új gazdálkodásra való áttérést. Magyarország 2003-ban a huszonkettedik helyen szerepelt az ökogazdálkodásra elkülönített területek alapján felállított országrangsorban.