Találat a #Állatvédelem, #Klímaváltozás, #Nagylátószög, #Termékcímkézés, #Természetvédelem, biodiverzitás címkére
Cikkek rendezése
KONYHA-KERT
Egy csokinyuszi elbukott az NFH tesztjén
20 csokinyuszinál vizsgálta az NFH kakaóvaj és hozzáadott egyéb növényi zsír mennyiségét. Egy termékben a megengedett négyszerese volt a hozzáadott növényi zsír, ami a fogyasztók megtévesztésének minősül.
FOGYASZTÓ, ZÖLD OTTHON
Igazi rezsicsökkentés, amivel a környezet is nyer
Az új európai energiahatékonysági szabályok 14 000 forint megtakarítását eredményezik egy átlagos háztartásban évente. Az érintett 11 millió otthonban nem csak a költségek, de a károsanyag-kibocsátás is csökken.
ZÖLD OTTHON
Nem árt néha egy kis illatszünet
Az illatozó háztartási és kozmetikai szerek a leggyakoribb szereplői a reklámoknak, és sokat költünk rájuk. Néha azonban érdemes elkerülni, csökkenteni vagy szüneteltetni a használatukat.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM
Tippek sikkes és etikus ruhatárhoz
Szeretnéd tudni, melyek a „jó” márkák, hol érdemes vásárolni – vagy épp hol ne? Sajnos nem olyan egyszerű jó és rossz kategóriákba sorolni a divatcégeket.
ZÖLD OTTHON
82 illat, amit inkább kerülj el
Ember- és állatkísérletek eredményei alapján állították össze a jelölendő allergén illatanyagok listáját.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM
Épp elájul, aki a pólódat varrta
Zara, Tesco (F&F), H&M, Armani – egy átfogó kutatás megmutatta, mennyire érdekli a világ 50 legnagyobb ruházati cégét az, hogy a termékeiket varró, ázsiai gyárakban dolgoztatott százezrek keresete elérje a létminimumot.
Uncategorized
Zöldülő online piacterek
Az online piacterek támogatják a tárgyak túlélését, s ezzel a tudatos fogyasztást. Emellett intenzív és profi marketingjükkel állandóan vásárlásra ösztönöznek. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan segítik a legnagyobb online piacterek a valóban környezettudatos döntéseket.
ZÖLD OTTHON
Nemcsak a szagok támadnak, az illatok is
Illatos szappan, sampon, dezodor, mosószer, mosogatószer, öblítő, vécépapír, papírzsepi, kézkrém, törlőkendő, légfrissítő – a mindennapok részei. Nem csoda, hogy ennyien allergiásak. Útmutató a felismeréshez és a megelőzéshez.
FOGYASZTÓ
Fogyasztóvédelem és fenntarthatóság kéz a kézben
A világ egy óriási lehetőséget szalasztana el, ha nem fűzné szorosabbra a kapcsolatot a fogyasztóvédelem és a fenntartható fejlődés között – magyarázza Amanda Long, a Fogyasztóvédelmi Világszervezet főigazgatója.
SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, ZÖLD OTTHON
Nem könnyű pálmaolaj-mentes kozmetikumot találni
A kozmetikumok és tisztítószerek gyakori összetevője a pálmaolaj vagy a belőle készült szintetikus anyagok. A népszerű alapanyag termesztése sokszor az esőerdők pusztulásával jár. Nagyon oda kell figyelni, ha ki akarod szűrni. Lehet, hogy a legjobb, ha kevesebb pipereszert használunk.