Találat a #Aktivista, #Elektronika, számítástechnika, #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok címkére
Cikkek rendezése
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Honnan jön a mangó? – A vevői erő hatása
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Shopping consciously
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #Zöldség-gyümölcs
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen hatása van a szupermarketek vevői erejének a mangó beszállítói láncára. Kockázatkerülési taktikáik miatt rendszerint a lánc másik oldalán dolgozó munkások kerülnek méltatlan helyzetbe.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
Reklámtrükkök ABC-je: a szokásaink alapján bombáznak
Hol vannak már azok a napok, amikor csak óriásplakátokkal vagy újsághirdetésekkel bombázták a nagyérdeműt! Hol vannak már azok az idők, amikor kedvenc internetes oldalainkon találomra szórtak ránk mindenféle általános hirdetést! A jövő, sőt a jelen az ún. viselkedésalapú reklám, amely kitapogatja online viselkedésünket, és személyes érdeklődésünkre szabottan próbál minket meggyőzni valamiről.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Mennyire etikusak az élelmiszergyártók?
Sokszor elhangzik, hogy a fogyasztók tudatosságán múlik többek között az is, hogy a fejlődő országok munkásai milyen körülmények között élnek. Néha azonban nehéz megítélni, hogy melyik márka mellőzésével vagy támogatásával tudunk segíteni. Az Oxfam nevű civil szervezet olyan szemléletes adatbázist állított össze, amely megkönnyíti a döntést.
Divat, Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Ismerd meg a címkéket: UTZ Certified
- #Emberi jogok, esélyegyenlőség
- #Foglalkoztatás, gyerekmunka, sweatshopok
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Termékcímkézés
- #TVE Hírek
Ezen a héten újabb címkével bővítjük (öko)címke adatbázisunkat. Az UTZ Certified egy fenntarthatósági program kávét, kakaót és teát termelő farmerek számára, amely keretében meglévő, ismert márkájú termékeket gyártó és forgalmazó cégekkel működhetnek együtt.
Szépség-egészség, Zöld Otthon mindenkinek
Ingyenes appok a tudatos és zöld élethez II.
- #Egészség, betegség, gyógyulás
- #Elektronika, számítástechnika
- #Testápolás, tisztálkodás
- #Vegyi anyagok
Az érintőképernyős kütyükre tölthető applikációknak se szeri, se száma, nem kivétel ez alól a tudatosságot és/vagy zöldülést segítő appok sem. Viszonylag sok globálisan működőképes is található köztük. Sorozatunk második részében az egészséges életmódhoz kapcsolódó applikációkat gyűjtöttük össze.
Zöld Otthon mindenkinek
Ingyenes appok a tudatos és zöld élethez I.
Az érintőképernyős kütyükre tölthető applikációknak se szeri, se száma, nem kivétel ez alól a tudatosságot és/vagy zöldülést segítő appok sem. Viszonylag sok globálisan működőképes is található köztük, ezekből gyűjtöttünk párat. Menedzseld egyszerűen a családi költségvetést és a hűtő tartalmát, használd fel a maradékokat, javítsd meg a bicajod, a varrógépet vagy a mobilodat.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Szigorúbb szabályozást kérnek a civilek a szupermarketeknek
- #Aktivista
- #Gazdasági egyenlőtlenségek
- #Kereskedelem, Fair Trade
- #Szupermarket, piac, kisbolt
- #TVE Hírek
2013. december 9-én európai és latin-amerikai civilszervezetek, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete petíciót adtak át Michel Barnier, az Európai Unió Belső Piaci és Szolgáltatási Biztosa titkárságának, amelyben azt kérik, hogy a Biztos támogassa a kereskedelmi láncok tisztességtelen forgalmazói magatartást megzabolázó szigorúbb európai szabályozást. A petíciót 40 000 fogyasztó írta alá a világ minden tájáról.
Divat, FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Tegyél a tisztességes kereskedelemért a TVE-vel!
Az emberi jogok világnapján a Tudatos Vásárlók Egyesülete kampányt indít, és arra kéri a magyar kereskedelmi láncokat, illetve az európai döntéshozókat, hogy teremtsenek átláthatóbb és igazságosabb körülményeket a beszállítói láncokban.
KONYHA ÉS KERT
Beszélgetés a közösségi mezőgazdálkodás magyar példáiról
Európában egyre inkább erősödik a közösségi mezőgazdálkodás mozgalma: gazdálkodók és vásárlóik alkotnak közösséget, hogy így segítsék egymást. A hosszú távú elköteleződésért cserébe a termelők biztos megélhetést, a fogyasztók pedig megbízható helyről származó, jó minőségű élelmiszert kapnak.
Etikus kereskedelem, FOGYASZTÓ
Miről szól a Ne Vásárolj Semmit Nap?
Manapság lételemünk a fogyasztás: egyfolytában pénzünket költjük, vásárlunk, legalábbis azon törjük a fejünket, mit és hol érdemes megvásárolni. Időnknek egyre nagyobb részét emészti fel a bevásárlóközpontokban tanyázás, a boltok közötti járkálás, a hirdetési újságok átnyálazása, vagy épp termékinformációk hajhászása az interneten.