Találat a #Aktivista, #Bírság és megtévesztés, #Bútor, dizájn, dekor, #Elektronika, számítástechnika, #Fogyasztóvédelem, #Kommunikáció, #Ruházat címkére
Cikkek rendezése
FOGYASZTÓ
Nem minden bolt tartja be az új garanciaszabályokat – sávos jótállás a gyakorlatban
2021-től új sávos jótállási szabályok érvényesek: minél drágább egy termék, annál hosszabb kötelező jótállási idő vonatkozik rá. Mennyire értik a vásárlók, mennyire tartják be a boltok?
FOGYASZTÓ
Értjük az új jótállási szabályokat? – a tudatos vásárlók megmondták
2021-től új sávos jótállási szabályok élnek. Arről szavaztattunk Titeket, tudjátok-e, mi az a sávos jótállás. Az eredmény nem túl biztató.
FOGYASZTÓ
A tudatos internetes vásárló 10+1 pontja
Az üzleti kapcsolat is – akkor működik jól, ha a résztvevők világosan és hátsó gondolatok nélkül fogalmaznak, és tisztességesen járnak el. Az éremnek két oldala van: a tisztességes üzleti kapcsolat létrehozásában a vásárlóknak is van szerepe! A Fogyasztó Barát cikkéből kiderül, hogy mitől lesz tudatos és etikus egy vásárló.
FOGYASZTÓ
7 dolog, amiről felismerhető egy megbízható élelmiszer webshop
Szeretnénk, hogy minél többen vásároljatok megbízható, azaz fenntartható, etikus, bio, helyi forrásból származó élelmiszert. De hogyan ismerhetjük fel, hogy tényleg jó helyen járunk? Összeszedtük, honnan ismerhetjük föl vásárlóként, hogy az élelmiszer-webáruház, ahol vásárolni akarunk, megbízható-e.
FOGYASZTÓ, Zöld Otthon mindenkinek
A tesztelt kézfertőtlenítők közel harmada nem hat tökéletesen
- #Bírság és megtévesztés
- #COVID-19
- #Green and Safe LIFE-styles
- #kézfertőtlenítő
- #Vegyi anyagok
- #Zöld Otthon fürdő
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriuma összesen 69 féle kézfertőtlenítőt, antibakteriális szappant, folyékony szappant és tusfürdőt, felületfertőtlenítőt ellenőrzött. A vizsgálat e szerek közül 14 esetében nem igazolta teljes körűen a címkén vállalt tisztító, fertőtlenítő hatást.
FOGYASZTÓ
Amazon, AliExpress, eBay és Wish – nem biztonságos a termékek 2/3-a a legnagyobb online piactereken
Áramütést okozó USB-töltőt, rákkeltő, hormonrendszer-károsító gyerekjátékot, veszélyes fogfehérítőt is találtak az Amazon, AliExpress, eBay és Wish online piactér oldalain kapható többszáz terméket tesztelve fogyasztóvédők.
BOLYGÓ, Uncategorized
A magyar Tisza egyik legszennyezettebb ártere tisztul meg hétvégén a hulladéktól
Vásárosnamény és Tiszaszalka határában található, Natura 2000-es ártéri erdőterület megtisztítására készülnek február 28. és március 1. között a vízügy és a PET Kupa szakemberei. Most először több mint ötven ukrán vízügyi szakember is részt vesz az akcióban.
DIVAT, ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Indonéz munkások ezrei fordultak a Uniqlóval és az s.Oliverrel szembe
Miután a Uniqlo és az s.Oliver tulajdonosai évek óta nem hajlandóak komolyan tárgyalni velük, az indonéz Jaba Garmindo gyárcsoport dolgozói panaszt nyújtottak be a Fair Labor Association (FLA) munkajogi szervezetnél. A két világmárka tulajdonosait arra próbálják rávenni, hogy vállalják a felelősséget, és legalább részben kompenzálják a veszteségét annak a több ezer ruhaipari dolgozónak, akik egyik napról a másikra váltak munkanélkülivé – adta hírül a Clean Clothes Campaign (CCC).
FOGYASZTÓ, KONYHA ÉS KERT
Oldószer-maradványt és hamis információt is talált a Nébih kapszulás kávékban
24 népszerű kapszulás kávé „eszpresszó” típusát vizsgálta meg legújabb tesztjében a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal. Találtak részben arabicának mondott 100%-ban robusta kávét, és olyan koffeinmentes kávét is, amely a “mindenfajta kémiai adalékanyag hozzáadása nélkül kofffeinmentesített” információ ellenére etil-acetát oldószerrel lett kezelve.
ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ
Idén 80 milliárd forintot tervezünk költeni a Ne vásárolj semmit! napon
A TVE évek óta a Fekete pénteken rendezi meg a Ne vásárolj semmit! napot, amellyel a túlzott fogyasztás veszélyeire szeretnénk felhívni a figyelmet. Nem ok nélkül: idén csak július 29-ig tartottak ki a Föld idei évre való erőforrási, vagyis az év második felében már a tartalékokat fogyasztottuk. 2019-ben a magyarok várhatóan 80 milliárd forintot költenek el a Black Friday akciók alatt.