fbpx

FOGYASZTÓ

A boltban nem tudunk melletted állni, itt igen.

FOGYASZTÓ

Megváltozott vásárlási szokások, az akciók után az egészség a legfontosabb

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az Ernst & Young több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, de ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat.

FOGYASZTÓ, KLÍMAVÁLTOZÁS

Eltűnnek az A+++-ok, így fognak kinézni az új energiacímkék a háztartási gépeken

A jelenlegi helyett új fajta skála jelzi a háztartási nagygépek energiafogyasztását jövő januártól. Az új jelölőrendszer egyszerűbb lesz, 2021. március 1. után már csak ezek a címkék lesznek a termékeken.

FOGYASZTÓ, KONYHA

Vízdilemmák 2. rész: Kell a vízszűrő vagy felejtsük el?

Egyre többen aggódnak a csapvíz minősége miatt, ezért egyre több háztartásban bukkannak fel víztisztító berendezések. Sorra vettük a forgalomban lévő házi víztisztító berendezések különböző típusait, hogy kiderüljön, milyen szennyeződéseket tudunk kiszűrni velük. Azt is körbejártuk, milyen egészségügyi kockázatokat rejt, ha nem rendeltetésszerűen használjuk őket. Belefér például, ha a vízszűrőt egy kicsit tovább használjuk?

FOGYASZTÓ, KONYHA

Vízdilemmák 1. rész: Igyuk a csapvizet vagy sem?

A magyar csapvíz tökéletes. A csapvíz ugyanúgy szennyezett, mint minden más környezetünkben. A csapvíz-ásványvíz dilemma megosztja a társadalmat, a legtöbbünknek van határozott álláspontja a kérdésben, és sokan városi legendákra alapozzuk álláspontunkat. Aggódjunk-e az ólom miatt? Káros vagy teljesen ártalmatlan a csapvízben lévő klór? És mi a helyzet a baktériumokkal? Megbízhatunk-e a hivatalos határértékekben? És ha […]

FOGYASZTÓ

Nem találtak koronavírust az élelmiszerek csomagolásán

A laboratóriumi vizsgálatok egyáltalán nem találtak COVID-19 vírust azoknak a csomagolt élelmiszereknek a felületén, amelyeket 10 szupermarketben vásároltak az OCU fogyasztói szervezet munkatársai szerte Spanyolországban. Bár nem itthon született, az eredmény megnyugtató.

FOGYASZTÓ

A tudatos internetes vásárló 10+1 pontja

Az üzleti kapcsolat is – akkor működik jól, ha a résztvevők világosan és hátsó gondolatok nélkül fogalmaznak, és tisztességesen járnak el. Az éremnek két oldala van: a tisztességes üzleti kapcsolat létrehozásában a vásárlóknak is van szerepe! A Fogyasztó Barát cikkéből kiderül, hogy mitől lesz tudatos és etikus egy vásárló.