fbpx

Cikkek

Cikkek rendezése

Uncategorized

A hétköznapi aktivisták eszköze: a bojkott

Bojkott a Danone, a Pepsi ellen – hogy csak a legismertebb Magyarországi példákat említsük. A vásárlók nemtetszésüket fejezték ki a hazai munkahelyek megszüntetésével és a visszaváltható üvegek forgalomból való kivonása ellen.

SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG

Pacsuli

Egy biztos: a pacsuli szegény nem tehet róla, hogy manapság vele azonosítanak minden édeskés szagú, olcsó csinálmányt. … Most azonban nem a pacsuliról, hanem a “pacsuli működéséről” szeretnék szólni.

KONYHA, ZÖLD OTTHON

Tetrapukk

Dollárszagú Dobozos Dezső egyszer csak itt termett. Állítólag nem bírta tovább nézni, hogy milyen ciki ez a csöpögő zacskós, csörgő üveges magyar rendszerváltás. Azt mondta, hogy neki lenni sok-sok tőke, és ha ő iderittyenteni nekünk a tájba egy italdobozgyárat, attól kezdve csak úgy tejel majd a tetratőgyű magyar marha!

Uncategorized

A vállalat társadalmi felelőssége

Az elmúlt évtizedekben a nyugati világban megnövekedtek a társadalmi elvárások a vállalatok felé. Manapság mintha nem lenne elég, ha egy cég nyereségesen működik.

FOGYASZTÓ

Fogyasztóvédelem

Az ésszerűen eljáró, óvatos vásárló döntéseinek meghozatala során a piacon megjelenő termékek és szolgáltatások, különböző reklámállítások objektív megítélésére, avagy azok közötti objektív rangsorolásra nem vagy csak korlátozottan képes.

FOGYASZTÓ

Gazdasági Versenyhivatal

Tisztességtelen piaci magatartással, fogyasztók félrevezetésével, vásárlási döntések korlátozásával, és megtévesztő reklámokkal kapcsolatos panasszal a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulhat.

FOGYASZTÓ

Tisztességtelen piaci magatartás tilalma

A törvény tiltja azokat a magatartásokat, amelyek a gazdasági élet szereplői között fennálló verseny torzításával tisztességtelenül befolyásolják a fogyasztót döntéseiben. Ennek értelmében tilos a fogyasztó megtévesztése, valamint a fogyasztó választási szabadságának indokolatlan korlátozása.

FOGYASZTÓ

Fogyasztóvédelem – nemzetközi szinten

2003. októberében zajlott a világ fogyasztóvédő szervezeteinek háromévenként megrendezett kongresszusa “A fogyasztóvédelem jövője” címmel, Portugáliában.
Magyarországot a Tudatos Vásárlók Egyesülete is képviselte.

FOGYASZTÓ

Anyu, apu és a reklámozók harca a gyerekekért

Újszülötteinket ringatva nem túl megnyugtató a tudat: iparágak készülnek arra, hogy elindítsák őket „fogyasztói útjukon”. Azt sem megnyugtató tudni, hogy profi marketing tanácsadók pszichológusokkal karöltve segítik a gyerekek zsebpénzére pályázó vállalatokat.

FOGYASZTÓ

Marketing óriások, kisgyerekek és a nagy villogó doboz

Szomorú tény, de igaz, hogy az amerikai gyerekek után a magyarok rögtön a második helyet foglalják el a tévézési ranglistán, napi kb. 4 óra átlaggal.