fbpx

Cikkek

Cikkek rendezése

ETIKUS KERESKEDELEM, ZÖLD OTTHON

A víztolvajok 1.

A globális vízszolgáltatók privatizálása sokmilliárd dolláros profitot jelent a vállalatoknak – és szennyezést, kikapcsolást, és magasba szárnyaló árakat a fogyasztóknak.

SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG, ZÖLD OTTHON

Fehérebb a fehérnél? – A fogmosás etikai dilemmái

Mi minden húzódhat ragyogó mosolyunk mögött? Nem csak széles jókedvünk. A fogkrémek összetevőinek és előállítási módjának köszönhetően nem egy esetben a kozmetikai kísérletek során felhasznált állatok, vagy éppen folyóink élővilága fizeti meg az oly hőn áhított tökéletes mosolyt.

DIVAT, ZÖLD OTTHON

Diákok és állampolgárok a bhopali túlélők kárpótlására szólítanak fel

A közel húsz éve az amerikai Union Carbide vegyianyag-gyár gondatlan magatartása miatt bekövetkező mérgesgáz-szivárgás több mint százezer ember halálához illetve nyomorékká válásához vezetett az indiai Bhopalban. A károsultak helyzete azóta is megoldatlan. Több indiai és nemzetközi szervezet az igazságos kárpótlásért indított akciót.

Uncategorized

Sweet Lies

The WHO faced the power of big advertisers last year when the results of a research it published showed the negative effects on children of some food industry giants’ products. The report showed the adverse effect of heavy marketing of energy-dense foods and fast-food outlets; the adverse effect of high intake of energy-dense, low-nutrient foods; the adverse effect of high intake of sugar-sweetened beverages.

Uncategorized

The City Crier – Editorial for the second issue of Consious Consumer Magazine

In the market economy, our social, cultural and political habits are influenced by economic conquest. It is therefore fair to say that nothing drives the pop lifestyle more than advertisement, the corporate tool that relays their brand presence to us.

ETIKUS KERESKEDELEM, FOGYASZTÓ

NEM-ek harca (- x – = +)

Hátunk mögött közös vacsora terve. Battyogunk a pláza ragyogó folyosóján. Külsőleg nagyon hasonlítunk egymásra, de ez minden…

KLÍMAVÁLTOZÁS, ZÖLD OTTHON

A nem fenntartható kitermelés veszélyezteti a Föld vízkészletét

Egy áprilisban közzétett jelentés arra figyelmezet, hogy ha az élelmiszergyártásban használt víz mennyiségének csökkentéséért nem tesznek többet, veszélybe kerülhetnek a világ alultápláltjai számának csökkentéséért tett erőfeszítések.

Uncategorized

Editorial for the first issue of Conscious Consumer Magazine

Living an ecologically friendly life does not have to be hard or self-sacrificing. Nor should it be tainted with guilt, labels and self-defence.

Uncategorized

The Eight Basic Consumer Rights

In 1962 former US President John F Kennedy put forward four basic consumer rights – safety; information; choice; and representation. This created a charter for the world’s consumer organisations worldwide and were expanded in order to reflect the comprehensive needs of consumers.

Uncategorized

Walking Past the Billboard – The Power of Consumers

In a democratic market economy the consumer has power over the choice of what he buys or doesn’t. Does he want or need a cool drink on a hot summer day? Can he choose it not to be a coke?