fbpx

Cikkek

Cikkek rendezése

FOGYASZTÓ

Tisztességtelen piaci magatartás tilalma

A törvény tiltja azokat a magatartásokat, amelyek a gazdasági élet szereplői között fennálló verseny torzításával tisztességtelenül befolyásolják a fogyasztót döntéseiben. Ennek értelmében tilos a fogyasztó megtévesztése, valamint a fogyasztó választási szabadságának indokolatlan korlátozása.

FOGYASZTÓ

Fogyasztóvédelem – nemzetközi szinten

2003. októberében zajlott a világ fogyasztóvédő szervezeteinek háromévenként megrendezett kongresszusa “A fogyasztóvédelem jövője” címmel, Portugáliában.
Magyarországot a Tudatos Vásárlók Egyesülete is képviselte.

FOGYASZTÓ

Anyu, apu és a reklámozók harca a gyerekekért

Újszülötteinket ringatva nem túl megnyugtató a tudat: iparágak készülnek arra, hogy elindítsák őket „fogyasztói útjukon”. Azt sem megnyugtató tudni, hogy profi marketing tanácsadók pszichológusokkal karöltve segítik a gyerekek zsebpénzére pályázó vállalatokat.

FOGYASZTÓ

Marketing óriások, kisgyerekek és a nagy villogó doboz

Szomorú tény, de igaz, hogy az amerikai gyerekek után a magyarok rögtön a második helyet foglalják el a tévézési ranglistán, napi kb. 4 óra átlaggal.

FOGYASZTÓ

Újabb terep a gyerekek meghódítására: az internet

A világ fogyasztóvédelmi szervezetei egyhangúlag foglalnak állást a gyerekeknek szóló reklámok ellen. Ám a világszintű tiltakozások ellenére a vállalati szektor újabb eszközt talált a gyerekek befolyásolására: az internetet.

Uncategorized

Az átlátható és ellenőrizhető vállalatok felé

A cégek át kell, hogy világítsák működésüket és bizonyos információkat nyilvánossá kell tenniük, azaz biztosítaniuk kell a beszámoltathatóságot és az átláthatóságot

Uncategorized

Demokrácia a vállalatbirodalmak korában

Manapság a globalizációnak nevezett folyamat keretében aggasztó tendencia bontakozott ki: miközben a piac és a piaci szereplők hatalma túllépett az országhatárokon, a demokrácia beszorulni látszik az országhatárok közé.

KONYHA, MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM, ZÖLD OTTHON

Igyunk vizet?

Az ásványvíz-biznisz kockázatai és mellékhatásai

FOGYASZTÓ, KONYHA

Ki dugta el a kenyeret?

Miért található a tej és a kenyér az üzletek legeldugottabb pontjain? Miért helyeznek el kis értékű árukat a pénztárok körül? Miért a bejárat körül találhatók az akciós áruk csoportjai?

MÉLTÁNYOS KERESKEDELEM

A jó pedig elnyeri méltó jutalmát…

A modern, etikus fogyasztói értékrend vásárlással való kinyilvánításának más útja is ismert, mint a bojkott. Ez pedig nem más mint a “buycott”. Cikkünkben annak járunk utána, mit is jelent ez a furcsa angol szóösszetétel.