Cikkek

Kijött a Budapesti Békéltető Testület pozitív és negatív céges listája

A Budapesti Békéltető Testület idén is közzétette azoknak a vállalkozásoknak a nevét, akik együttműködtek vele és azokét is, amelyek nem. Az információ fogyasztóként segít eldöntenünk, hol érdemes vásárolni, szolgáltatást igénybe venni.

Jótállási, javíttatási jogok klíma vásárláskor

Egy jó klímaberendezés beszerzése nem kis körültekintést és tervezést igényel, és akár több százezer forintba is kerülhet. A tudatos fogyasztónak, mielőtt vásárolna és döntene valamely termék mellett, mindenképpen érdemes tájékozódnia az őt megillető jogokról és kötelezettségekről is, arra az esetre, ha a készülékkel később fogyasztóvédelmi probléma lenne.

Álhírekből kiokosító oktatóanyagot készített a Médiahatóság

Az Európai Bizottság friss kezdeményezéseként március 18. és 22. között zajlott a médiaműveltség európai hete. Ez alkalomból a Médiahatóság fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről.

Békéltető testület: a cégek többsége együttműködő

A békéltető testületeket arra találták ki, hogy a bonyolult és sokszor hosszú bírósági macera helyett gyors és egyszerű eljárással vizsgálják ki fogyasztói panaszainkat. 2018-ban 5 százalékkal több esetben keresték meg a Budapesti Békéltető Testületet, mint 2017-ben. A cégek többsége együttműködő az ilyen ügyekben.

Szakítás után online bosszú - rövidfilm a netes jogsérelmek ellen

Netes jogsérelmek miatt 2018-ban napi két bejelentés érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolgálatához, az Internet Hotline-ra, a leggyakrabban az adathalászat és a hozzájárulás nélkül megosztott tartalmak miatt. A hatóság most egy egyetemisták által készített képernyőfilmmel hívja fel a fiatalok figyelmét arra, mi számít jogsértőnek, és mit tehetnek ellene.

Aláírásgyűjtésbe kezdtek a Magyar Természetvédők a tervezett elavulás ellen

Aláírásgyűjtési kampányba fogott a Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) és a Fenntarthatóság Felé Egyesület. Szigorúbb törvényeket követelnek azok ellen a cégek ellen, amelyek termékeikbe időzített bombaként építik be a meghibásodást.

Teszt: vásárlói applikációk

Négy mobilon is elérhető vásárlói applikációt teszteltünk. Mindenhonnan 2-2 napelemes hátizsákot rendeltünk, és megnéztük azt is, hogy mi történik akkor, ha egy próbareklamáció során visszakérjük a pénzt.

 

Békéltetők: itt a 2018. évi pozitív és negatív céges lista

Budapesti Békéltető Testület minden évben közzéteszi a fogyasztóbarát vállalkozások listáját, hogy segítse a fogyasztók döntését abban, hol érdemes vásárolni vagy szolgáltatást igénybe venni, ha probléma esetén el akarják kerülni a pereskedést.

Az EU lebontja az online vásárlás határait

Az Európai Parlament legújabb döntése szerint online vásárlásnál állampolgárság, lakhely, aktuális tartózkodási hely miatt nem lehet megtagadni a vásárlást, vagy átirányítani a vevőt.

Mikrohullámú sütő: áldás vagy átok?

A mikrohullámú sütő az emberiség egyik nagy találmánya – kár, hogy ilyen sokan gyanakodnak rá.  

Békéltetők: itt az idei első pozitív és negatív céges lista

A Budapesti Békéltető Testület nyilvánosságra hozta pozitív listáját azokról a vállalkozásokról, akik együttműködtek a testülettel, és akikről a fogyasztók igazolták, hogy teljesítették a testület döntését. A feketelista a testület ajánlásait nem teljesítő vagy együtt nem működő vállalkozások sora.

Fogyasztóvédelmi tippek utazóknak

Elmaradt programok, szálláshellyel kapcsolatos kifogások, gyakori vitás ügyek. A Budapesti Békéltető Testület tanácsai az utazások során leggyakrabban felmerülő fogyasztóvédelmi problémákra.

Tíz lépés, hogy ne fosszanak ki az interneten

Március 15. a Fogyasztóvédelmi Világnap. Ahogy a világ egyre inkább virtuálisan éli életét, a Fogyasztóvédelmi Világszervezet idén az internetes biztonságot helyezte fókuszba. Hétköznapi online felhasználóként a következőket tehetjük, hogy ne éljenek vissza adatainkkal.

Így reklamálj a karácsonyi ajándék miatt

Kétszer kaptad meg ugyanazt a könyvet, későn érkezett a megrendelt termék, nem jó a pulcsi mérete? Összeszedtünk néhány hasznos infót, amit érdemes tudnod, mielőtt a reklamálni kezdesz.  

Hova forduljunk fogyasztóvédelmi panasszal 2017 januárjától?

Az NFH megszűnésével 2017 január 1-től fogyasztóvédelmi panaszainkkal a területileg illetékes járási hivatalokhoz kell fordulnunk.

Mire figyeljünk szerelés és felújítás megrendelésekor?

Húznak a frisssen beépített nyílászárók? Folyik az újonnan beszerelt csap? Lelépett a vállalkozó a munka felénél? Összeszedtük mire érdemes figyelni, hogy mindezt elkerülhessük.

Van segítség problémás külföldi jegyvásárlás esetén

A Európai Fogyasztói Központ segítségét kérhetjük számos esetben, amennyiben online jegyvásárlás esetén nem jutunk dűlőre a jegyet árusító céggel.

Mire figyeljünk gyerekjáték vásárlásakor?

Ha biztonságos terméket akarunk választani gyerekünknek, érdemes tisztában lenni azzal, hogy mit jelentenek a játékokon található jelölések. 

A három munkanapos cseregarancia

Fontos tudni, hogy nem minden esetben, hanem csak fogyasztóknak, jótállásos termékeknél jár a háromnapos cseregarancia, amennyiben a termék hibás.

Mire kell ügyelni mérőóra ellenőrzéskor?

Hiányzott a matrica a gázmérőről, 400.000 Ft megfizetésre szólították fel a fogyasztót. Mire figyeljünk a villanyóra és gázóra ellenőrzéskor, hogy hasonló eseteket elkerülhessünk?







  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében