fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Vécépapírra, mosószerre és öblítőre is többet költöttünk 2018-ban

Háztartási vegyi árura, testápolási termékekre 8%-kal többet költöttünk 2018-ban, mint az előző évben, a különbség az élelmiszerekét is meghaladta. A növekedés királya a mosószer, amit a vécépapír és az öblítő követ.

18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus, derül ki a Nielsen piackutató 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.

2018. január-december között élelmiszerkategóriákra 1800 milliárd forintot költöttünk, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben. A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek még ennél is nagyobb ütemben, 8 százalék fölött bővültek; belőlük mintegy 450 milliárd értékbeli forgalmat realizált a hazai kisker a tavalyi év során. A mennyiségi forgalom nem változott.

Az értékbeli forgalom királya a mosószer, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Emellett erőteljes növekedést mutatott pár kisebb kategória, úgymint kozmetikai törlőkendők vagy arcmaszkok. Ezekből a termékekből többet is vásároltunk, de az árszínvonal-változás is hozzájárult a változáshoz. Hogy ennek kiváltó oka csupán árnövekedés volt-e, vagy fogyasztói elfogadás és a prémium termékek állnak mögötte, nehéz lenne megmondani – tudtuk meg a Nielsentől.

A gyártói márkák után nyúl a magyarok négyötöde, a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.

„A magyar fogyasztók bizalma közelít az európai átlaghoz, ez pedig tükröződik vásárlási hajlandóságukban is” – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen ügyvezető igazgatója. „A hazai kiskereskedelem lendülete Európa élbolyában van több negyedév óta, és nem látjuk jelét, hogy e dinamika lanyhulna.” A hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve 18 000 kereskedelmi egységről beszélhetünk, ez a szám 2017-ről 2018-ra gyakorlatilag változatlan maradt. Ami a csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedését illeti, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést.

A TVE-nél sokat írunk arról, mennyire fontos lenne a fenntarthatóság, a környezetvédelem szempontjából, hogy csökkentsük a háztartásunkban felhasznált vegyszerek mennyiségét. Ebben – azt gondoljuk – segít az is, ha tisztán látunk a tekintetben, mennyit használunk valójában, és ezzel mekkora terhet rovunk a környezetünkre.

Képek: pexels.com


A Green&Safe LIFE-styles projektet az Európai Unió LIFE alapja támogatja, az Agrárminisztérium társfinanszírozza. Azonosító: ENV GIE HU000622 Green&Safe LIFE-styles

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás