• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Vásárlási szokásaink és az ünnepek

2004.12.15. /
A Csalán Környezet- és Természetvédő Egyesület „Kevesebbel Boldogabban Nap"-i rendezvénye kapcsán kérdőíves felmérést végzett Veszprém belvárosában.

A vásárlás helyének megválasztásánál a válaszadók túlnyomó többségében a szolgáltatás színvonala a mérvadó (53%), de meglepően magas volt a hazai tulajdonban lévő boltokat választók aránya is (27%). Voltak olyanok, mintegy 11 %-ban, akik a nagy bevásárlóközpontoknak kedvezve mindent egy helyen szeretnek beszerezni, és hasonló arányban jelölték meg többen az üzlet közelségének jelentőségét.

Egy átlag amerikai ember heti 6 órát vásárol és 40 percet játszik gyerekeivel. Az egyesület kíváncsi volt arra, hogy a rendezvényre ellátogatók vajon mennyi időt tudnak fordítani a gyerekekkel való foglalkozásra? A kérdés kapcsán nagy különbözőségeket tapasztaltunk. Voltak válaszadók, akik heti 5 óra alatti időt jelöltek meg (25%), de minden második szülő napi 2 órát, vagy még annál is többet foglalkozik csemetéjével.


Így a Karácsony közeledtével az egyesület reméli, hogy minél több olvasót, kérdőív kitöltőt sikerült elgondolkodtatni a Karácsony lényegesebb kérdéseiről, és az újévi fogadalmakhoz is talán tudott lehetőségeket felmutatni. Hogy a szeretet, meghitt együttlét mindannyiunk ajándéka legyen, és ha lehet, ne csak a Karácsony kapcsán.

 

Forrás: www.csalan.ngo.hu



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében