fbpx

| Haller Dóra

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Üdítőipar nyomás alatt: önszabályozással a gyermekkori elhízás ellen

Alig egy hete adtunk hírt arról, hogy az Európai Bizottság egészségügyi biztosa nemrégiben harcot hirdetett a gyermekkori elhízás és egészségtelen táplálkozás ellen. A kezdeményezés első jelentős sikere: az üdítőitalgyártók önszabályozásának köszönhetően az uniós országokban ezentúl nem jelenhetnek meg üdítőital hirdetések a 12 éven aluli gyermekeket megcélzó médiumokban.

A nagy üdítőforgalmazó konszerneket – többek között a Coca-Colát, a Pepsi Beverages Europe-ot, az Unilevert, a Cadbury Schweppest – tömörítő UNESDA (Union of European Beverages Associations) tagjai Brüsszelben megállapodtak, hogy az uniós országokban nem teszik közzé reklámjaikat a 12 év alatti korosztályt célzó felületeken. A megállapodás részeként mostantól nem hirdethetnek a nyomtatott és az elektronikus sajtóban, valamint a gyerekeknek szóló televízió-műsorok reklámidejében.

Stephen Kehoe, az UNESDA Task Force elnöke jelentőségteljesnek értékeli az ügy érdekében tett lépéseket.
– Ez az első alkalom, hogy Európa üdítőital gyártói a gyerekek és az iskolák érdekében elkötelezték magukat a felelősségteljes áruforgalom és marketing mellett – mondja.

Tekintettel arra, hogy Európában a túlsúlyosság évente 400 ezer gyereket érint, a konszern tagjai arról is megegyeztek, hogy az általános iskolákban felfüggesztik az üdítőitalok árusítását. A középiskolákban ugyan hozzáférhetnek a diákok az üdítőkhöz, de azokat ásványvízzel, gyümölcslével és más kalóriaszegény italokkal együtt fogják árusítani, hogy a tanulóknak lehetőségük legyen a választásra. Az üdítőital árusító automatákon azonban nem a gyártók címkéit, hanem az egészséges életmódra vonatkozó szükséges ismereteket tüntetik majd fel. Bár a kritikusok szerint az üdítőital forgalmazók indirekt marketing módszerekkel továbbra is megcélozhatják fiatal fogyasztóikat, a Bizottság elégedett a gyártók által tett önkorlátozási lépésekkel.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás