alap kinézet

System Messages

A tejtermékek kis mennyiségben csökkenthetik a csontritkulás és a vastagbélrák kialakulását, nagy mennyiségben történő fogyasztásuk azonban növelheti a prosztata- és a petefészekrák kockázatát, ráadásul magas a telített zsír és retinol (A-vitamin) tartalmuk, ami paradox módon gyengíti a csontokat.

5 gyors tipp az erős csontokért

  • Csökkentsük a tej és tejtermékek fogyasztását napi 1-2 adagra, és inkább nem tejalapú, kalciumban gazdag ételeket fogyasszunk, mint például leveles zöldségeket, brokkolit (ezeknek magas a K vitamin tartalmuk is, ami szintén fontos a csontok egészségéhez), babot, tofut.
  • Gondoskodjunk megfelelő D-vitamin bevitelről. Naponta minimum 1000-2000 NE D-vitaminra van szükségünk, egyeseknek (akiknek sötét a bőrük vagy olyan helyen élnek, ahol kevés nap éri őket) az ajánlott mennyiség akár 3-4000 NE is lehet. 
  • Mozogjunk (elsősorban kocogjunk, gyalogoljunk) sokat.
  • Vigyázzunk, nehogy túl sok A-vitamint fogyasszunk.
  • Segítsük gyermekeinket a helyes életmód kialakításában. Ügyeljünk arra, hogy sokat mozogjanak és megfelelő mennyiségű kalciumhoz és D-vitaminhoz jussanak, ezzel is biztosítva számukra az egészséges és erős csontokat felnőtt korukra.

Forrás: Harvard School of Public Health

Kép: Dreamstime

 

 







  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében

Smink