fbpx

| Vályi Zsuzsa / KÖVET

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Szépen élni

Hogyan válik a segíteni akarás, az elhivatottság, a másokról való gondoskodás közösségi igény által életre hívott sikeres, jól menő vállalkozássá? – Molnár Dánielné Ilcsi néni, a szépítő füvek nagyasszonya tudja a választ.

Megérkezve a külvárosi zöldövezetben található vállalathoz, Ilcsi néni unokája fogad. Mint kiderült, Ilcsi néni lakóháza közvetlenül a három generációs családi vállalkozás mellett van, így különösen nagy megtiszteltetésnek éreztem, hogy a minden nő által ismert és elismert kozmetikuszseni saját otthonában meséli el, hogy honnan is indult el a háromszoros Superbrand díjas kozmetikai termékek története.

 

Csontkovács és füvesasszony a felmenők között, vagy inkább az egyszerűség és a gyakorlatiasság hozta meg a sikert?

Az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. története egészen 1958-ig vezethető vissza. Akkoriban, bár igen nagy igény mutatkozott a szépségápolás iránt, nem álltak rendelkezésre megfelelő kozmetikumok. Mondhatni, szinte semmi nem állt a kozmetikusok rendelkezésére ahhoz, hogy kezelni tudják a bőrproblémákkal a kozmetikába igyekvő nőket. Az ötvenes évek végétől kozmetikusként dolgozó Molnár Dánielné ezekben az ínséges időkben rengeteg tapasztalatot gyűjtött, és fokozatosan rájött, hogy mi kell az embereknek. Elkezdett saját anyagokkal kísérletezni és Magyarországon addig nem létező krémeket, kozmetikai szereket állított elő. Mivel nógrádi származású palóc lány volt, a régi öregektől tanult “biokozmetikai” alapokat próbálta hasznosítani, mint később kiderült, nem kis sikerrel. Az idők során felbukkanó újabb és újabb bőrproblémákra újabb és újabb gyógyírt talált és a „termékskála” bővülésével már nem csak saját kuncsaftjainak száma nőtt, de kollégái is sorra keresték fel és adták le a megrendeléseiket a kizárólag növényekből készült krémekre. A kozmetikai szerek hiányából eredő nagy kereslet az Ilcsi termékekre lassan körvonalazni kezdte az „üzleti lehetőség” gondolatát. Ám a körülmények csupán 1984-ben tették lehetővé, hogy létrejöhessen az Ilcsi szépítő füvek Gmk…

 

A pincéből induló vállalkozás

Húszévnyi kozmetikai praxissal, és számtalan szakmai konferencián gyarapított tudással a háta mögött tehát Molnár Dánielné és Ferenc nevű fia 1984-ben megalapították a vállalkozást, amely a vendégek problémáinak személyre szabott kezelésén alapult és egy pincében berendezett laborban kapott helyet. A családtagok munka után, esténként és hétvégén jártak el gyógynövényeket gyűjteni, keverték a krémeket és fejlesztették az újabb és újabb kozmetikumokat. Ferenc elsajátította édesanyja évek alatt felhalmozott tudását, tapasztalatát és felügyelte a vállalat üzleti ügyeit. 1989-ben léptek ki a professzionális kozmetikai piacra.

A natúrkozmetikumok a nyolcvanas, kilencvenes években közel sem voltak ennyire keresettek, mint napjainkban. A család minden szabad idejét kitöltő vállalkozásból hét évig nem vettek ki nyereséget, mindent visszaforgattak, fejlesztettek. Később néhány professzionális keverő berendezés beszerzésével és alkalmazottak felvételével beindult a nagyobb volumenű munka és immár Molnár Ferenc is főállásban vezette a kft-t.

 

A professzionális kozmetikai piac és a termék

„Az Ilcsi termékek kiskereskedelmi forgalomban nem kaphatóak” – avat be Ferenc bennünket. „Kizárólag szakembereknek értékesítjük, ők adják tovább a közvetlen felhasználóknak. A vállalat legfontosabb feladatának a problémamegoldást tekinti, és az csak célzottan, személyre szabottan hozhat eredményeket.” Ezért Ilcsi néni tapasztalatát évente több mint 1500 kozmetikusnak adják át ingyenes elméleti és gyakorlati képzések keretében, hogy a diagnózist és a kezelést valódi eredmények követhessék a termékeket használók körében. Így a terméket megvásárló nem csupán egy vegyi anyagoktól mentes, igazi növényeket (zöldségeket, gyümölcsöket és gyógynövényeket) tartalmazó kozmetikumot kap, hanem egyúttal mindazt a szakmai tapasztalatot is, amit Molnár Dánielné negyven éves kozmetikusi praxisa alatt, valamint a számtalan hazai és külföldi szakmai fórumon elsajátított.

 

Másért vállalkozó?

„Úgy vélem az Ilcsi Kft. más, mint a mai magyarországi vállalatok”- mondja Ferenc. Más, mert ugyan idő közben üzleti alapokra helyeződött, a termék egy piaci rés lefedésére jött létre, mára pedig a termelés a tudatos fogyasztók választási lehetőségeit bővíti. Más, mert a vállalat életében a profit előtt a szakmai elhivatottság, a „szakorientáltság” az elsődleges. A mai napig szerepel például a termékpalettán ráfizetéses előállítású termék.

Más, mert jelenleg több mint 30 magyar oktatási intézményt támogatnak termékekkel, szakirodalommal, oktatásokkal. A jövő „konkurenciáját” képző kozmetikuspalántákat még a laboratóriumban is szívesen látják és adják át nekik az 50 éves tapasztalatot (természetesen a titkos receptek összetételét nem).

Más, mert a külföldön 27 országban kapható és luxusterméknek számító termékkel a magyar eredetet, a magyar értékeket tudatosan erősítik.

Más, mert a hazai kozmetikusok közül évente több mint 1500-nak tartanak ingyenes elméleti és gyakorlati továbbképzéseket, gondoskodva ez által a hazai kozmetikus szakma szaktudásának növeléséről és európai szintű elismertségéről, vezető szerepéről.

Más, mert a 30 főt alkalmazó vállalatnál minden dolgozót szinte családtagként kezelnek. Ezt az alacsony fluktuáció is visszaigazolja. Az első alkalmazott például még a mai napig a vállalat alkalmazásában áll.

S végül más, mert a sikertörténet „nem eladó”! Az utóbbi évek kiemelkedő sikereinek hatására több külföldi kozmetikai cég is ajánlatot tett a Szépítő Füvek Kft. megvételére. Bár egy ilyen bomba üzlet nyilvánvalóan a könnyebb és gyorsabb út lenne például a család több generációig előremutató stabil anyagi hátteréhez, ám az eladás pillanatában valószínűleg elveszne minden érték, amitől ez a vállalat más.

Értékeik mellett a vállalat vezetője természetesen azzal is tisztában van, hogy vannak még hiányosságaik, például a környezettudatosság területén. De bízik benne, hogy a vállalkozás generációról generációra a család tulajdonában maradva tovább növelheti, pontosabban fejlesztheti értékeit.

 

Megjelent a KÖVET Lépések c. folyóiratának 2007. téli számában. A Lépések korábbi számai a http://www.kovet.hu/view/main/61.html weboldalon érhetőek el, ugyanitt az újság meg is rendelhető. A cikkekkel kapcsolatban bővebb információ kérhető a KÖVET Titkárságán.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás