fbpx

| Csillag Gábor

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Reklámtrükkök ABC-je: Csajok és cicik – még mindig működik

Közismert, hogy a legócskább reklám- és marketingfogás a szép, lenge öltözetű, vagy félmeztelen hölgyek mutogatása. De vajon tényleg bejön? Igen!

Legutóbb az evolúciós pszichológiával foglalkozó Margo Wilson és Martin Daly (McMaster University) tanulmányozták ezt a jelenséget, és arra az eredményre jutottak, hogy a vonzó nőket ábrázoló fotók a „jövő leszámítolására” késztetik a férfiakat – azáltal hogy „párzási” keretbe helyezik őket. Kísérletükben ennek a leszámítolásnak a mértékét vizsgálták.

Fontos tudatosítani, hogy mindannyian leértékeljük a jövőbeni előnyöket a jelennel szemben. Ha választhatunk, hogy ma kapunk 100 dollárt vagy mondjuk 2 év múlva 105-öt, legtöbben a mára szavaznánk.

Minden embernek megvan a saját „leszámítolási rátája” – ám a férfiaké, úgy tűnik, magasabb, mint a nőkké, azaz ők inkább választják a rövidtávú jutalmazást.

Wilson és Daly ezt evolúciós alapon magyarázzák. A leértékelés szempontjából a nemi különbség jelentősége kiszámítható. Mivel a férfiak a párzást, a nők viszont az – ennek eredményeként létrejövő – utód felnevelését tekintik elsődlegesnek, ezért a férfiaknak inkább számít a „most” a jövőorientáltabb nőkhöz képest. A férfiaknál a pénzügyi döntések esetében is igaz ez a tendencia.

Wilson és Daly ezt a hipotézist tesztelték. Nőknek és férfiaknak két fotósorozatot mutattak. Az egyikben az ellenkező nem vonzó illetve nem vonzó alanyai szerepeltek, a másikban vonzó és nem vonzó autók. A kérdés az volt, hogy mennyire befolyásolják a képek a tesztalanyok döntéseit.

Az autók nem váltottak ki különösebben releváns reakciót egyik nemnél sem, a lenge öltözetű testek esetében azonban egyértelmű volt a képlet. A férfiak leszámítolási rátája jelentősen emelkedett a fotók hatására, azaz a fotók által jobban vonzódtak a rövid távú jutalmazáshoz. A nőknél nem volt ilyen hatás. A férfiak az ilyen helyzetekben láthatóan sokkal impulzívabbak, mint a nők.

Mindezt figyelembe véve nem csak azt tudhatjuk meg, hogy a vonzó nők legtöbbször igenis segíthetik a termékek eladását, arra is érdemes felfigyelni, hogy lehetnek olyan esetek, amikor éppenséggel nehezítik a helyzetet. Azoknál a termékeknél, vagy szolgáltatásoknál, ahol éppen a hosszabb távú jutalom a lényeg (pl. biztosítás) nem célszerű szexi nőket mutogatni. Bár, mint arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, ez se feltétlenül igaz.

Mindenesetre a fentiekből látszik, hogy a férfiaknak vásárláskor nem árt átgondolniuk,hogy akkor is megvennék-e az adott terméket, ha nem egy vonzó nő kínálná.

 

Kép [cc] ljmatthews

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás