fbpx

| Haller Dóra

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Összefogás az elhízás ellen, itthon is

A néhány napos UNESDA (Európai Alkoholmentes Italgyártók Szövetsége) megállapodás – amely szerint a legnagyobb üdítőital gyártók ezentúl nem célozzák reklámjaikkal a 12 év alatti korosztályt – minden uniós országra kiterjed. A megállapodás magyarországi megvalósításáról kérdeztük a Magyarországi Üdítőital-, Ásványvíz- és Gyümölcslégyártók Szövetségét.

Az önkorlátozás vonatkozik az írott és az elektronikus médiumokra, valamint a gyerekeknek sugárzott televízióműsorok reklámidejére. Ezeken túl különféle intézkedésekkel – mint például az üdítőital árusítás betiltása az általános iskolákban – igyekszenek egészségesebb táplálkozásra és életvitelre ösztönözni a fiatalokat. A vállalás magyarországi fogadtatásáról nyilatkozik a Tudatos Vásárlók Egyesületének Dr Miklósvári Géza, a Magyarországi Üdítőital-, Ásványvíz- és Gyümölcslégyártók Szövetségének (MÜSZ) elnöke.

– A Magyarországi Üdítőital-, Ásványvíz- és Gyümölcslégyártók Szövetsége (MÜSZ) tevékeny részese volt az európai italgyártók önkéntes vállalásainak előkészítésében, így az UNESDA által közzétett kötelezettségvállalások összhangban vannak a szövetség szakmai álláspontjával. Az európai italgyártás meghatározó vállalatai által vállalt önkorlátozás közelmúltban nyilvánosságra hozott végleges változatát a MÜSZ rövidesen elnöksége elé terjeszti, hogy döntés szülessen a magyarországi adaptáció részleteiről. Valószínű, hogy sor kerül a hazai italgyártás kilencvenöt százalékát tömörítő MÜSZ etikai kódexének az európai vállalásokkal harmonizáló kiegészítésére is – mondja.

Szerettük volna megtudni azt is, hogy mi a helyzet az olyan hat- és tizenkét osztályos iskolákkal, ahol mind az általános iskolás, mind a középiskolás korosztály – akire a korlátozás nem vonatkozik – jelen van. Valamint azt is, hogy a szövetség szerint mennyire súlyos probléma Magyarországon a gyerekkori túlsúly, illetve hatékony eszköznek tartják-e ennek megelőzésére az UNESDA megállapodását. Ezekre a kérdéseinkre a szövetségtől nem kaptunk választ.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás