fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Az NHH 20 millió forintra bírságolta a Vodafone-t

A Vodafone nem megfelelő tartalmú forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatásokat adott az előre fizető ügyfeleinek – állapította meg próbavásárlások, majd az ezeket követő piacfelügyeleti eljárás alapján a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).




Az elektronikus hírközlési törvény szerint a
mobilszolgáltatóknak az előre fizető (pre-paid, vagy feltöltő kártyát használó)
ügyfeleknek panasz esetén, az utólag fizetőknek pedig kérésére, olyan
hívásrészletező számlát (forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó
kimutatást) kell kiállítaniuk, amely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdő
időpontját és időtartamát, a hívásegység díját és a hívás díját.

Az NHH 2008 nyarán
ellenőrizte, hogy a Vodafone betartja-e a jogszabályokban és a korábbi
határozatokban előírtakat. 12 próbavásárló vett pre-paid kártyát, majd a
rendelkezésre álló összeg felhasználása után a szolgáltató felkeresésével számlareklamációt
tett, és igényelt egyben forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó
kimutatást. A megkapott kimutatásokban továbbra sem voltak feltüntetve a
hívások díjai és a hívásegységek díjai, ugyanakkor egyes esetekben Vodafone a
kimutatások értelmezéséhez mellékelt egy díjszabási táblázatot, amely alapján
az ügyfél maga számíthatta ki, hogy mennyibe került egy hívás.

Az NHH azonban nem tartja elfogadhatónak a Vodafone
gyakorlatát, mellyel az előfizető feladatává teszi az egyes hívások díjának
kiszámítását, állásfoglalása szerint ezzel ugyanis a szolgáltató megsértette a
forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatással kapcsolatos
jogszabályi rendelkezéseket és a hatóság határozataiban foglaltakat. Ezért
került sor a 20 millió forintos bírság kiszabására, amelynek megállapításakor
az NHH egyebek mellett azt is figyelembe vette, hogy a vizsgálat idején a
Vodafone-nak mintegy 1,3 millió pre-paid kártyás ügyfele volt és hogy a
kimutatás jogszabályoknak megfelelő kiállítása az előfizető szempontjából
garanciális jelentőségű. A kimutatás segíti a fogyasztót, hogy tényleges
kiadásainak ismeretében hozhasson tudatos döntéseket és így a kimutatás a piaci
verseny fenntartásának is lényeges eleme.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás