fbpx

| Nagy Melinda

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?

A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. Kíváncsiak voltunk, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltünk egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatjuk meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
 

Hello Kitty, sárkány, autókázó gyerekek, medve, tigris, kisautó próbálják meg felkelteni a gyerekek figyelmét ezeken a termékeken, de sokat sejtető dizájnos külső sok esetben nem jelent egyet a gyümölcsös belsővel. Az adalékanyagokat, cukortartalmat most nem vettük figyelembe, kizárólag a gyümölcstartalomra (sajnos általában koncentrátumból) koncentráltunk. A 6 termékből egyik sem megy 30% fölé, egy pedig még a legminimálabb 12%-ot sem éri el. Mit sejtet a mesefigurás csomagolás? És mi az igazság?

 

Hiába a kisautós külső, belül a jól ismert 12 százalékos gyümölcsléval töltötték meg.

A gyereket macifugurával, a szülőt plusz kalciummal és vitaminnal próbálják meg rávenni a vásárlásra, de a gyümölcstartalom ebben az esetben is csak 12 százalék.

A csomagolás nagyon gyümölcsös belsőt ígér, és tényleg magasabb a gyümölcstartalom: a kétdecis ital negyede gyümölcsből származik.

Ez a baracklé is negyedrész gyümölcsöt tartalmaz. Bár a csomagolással inkább a gyerekeket célozzák, mert a gyümölcs kisebb, mint a mesefigura. Pozitív csalódás.

Hello Kitty bármit elad, szerencsére ebben az esetben nem a legócskább dolgot. A mezőny első helyezettje a Hello Kitty sokgyümölcsös ivóleve lett, 30%-kal. Egyértelműen a gyerek a célpont, bár a szülőnek is szánnak információt: a gyümölcstartalom és tartósítószermentesség a csomagolás frontján található.

Misztikus sárkány epres ivólé kicsi eperrel (és tényleg), nagy mesefigurával. Hozzáadott édesítőt, színezéket, ízesítőt nem tartalmaz, üzeni a szülőnek, de sajnos gyümölcsöt sem nagyon. Még a 12%-ot sem éri el, 10% a gyümölcstartalma. Mentségére legyen mondva, mindezt a csomagolás elülső oldalán közli is, aki figyelmes, megtalálja.

TudatosVásárló.hu tanácsa: Ínycsiklandó gyümölcsök képével, mesefigurákkal, ígéretes szavakkal gyakran próbálják meg eladhatóbbá tenni a termékeket. Ebben az esetben se felejtsük megnézni az összetételi listát és a gyümölcstartalmat, mert az mondja el a legtöbb információt az adott termékről!

Tetszett a cikkünk? Támogasd az egyesületet! Köszönjük!

Kép: Nagy Melinda

A cikk a Vidékfejlesztési Minisztérium PTKF/1329/2013-as számú Zöld Forrás pályázat keretében készült. 

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás