fbpx

| Gulyás Emese

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Megújult a Reklámetikai Kódex

A reklámnak jogszerűnek, tisztességesnek és igaznak kell lennie. A megújult Reklámetikai Kódex ezt a célt hivatott szolgálni, azonban betartása és betartatása nehézségekbe ütközik.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megújította a legutoljára 2001-ben aktualizált Reklámetikai Kódexet. A változtatásokat a Szövetség közleménye szerint elsősorban az Európai Unióhoz való csatlakozás tette szükségessé. A korábbihoz képest új, illetve pontosabb ajánlásokat fogalmaztak meg az élelmiszerek és más konkrét árukörök reklámozásával, valamint az internetes, és a társadalmi célú reklámokkal kapcsolatban. Az új Kódexet 2005. szeptember 29-én írta alá huszonkét szakmai szervezet.

A Kódex a reklámszakma önszabályozásának eszköze, azonban számonkérése, betartatása is nehézségekbe ütközik. A Kódex csupán ajánlásokat fogalmaz meg, normagyűjtemény, amelynek előírásai nem kötelező jellegűek, még azon szervezetek számára sem, amelyek aláírásukkal jelezték a dokumentumban szereplő elvek elfogadását. Emellett a számonkérést nehezíti az is, hogy számos olyan rugalmasan értelmezhető „gumifogalom” található a Kódexben, mint a „jó ízlés határa” vagy az „átlagos képességű, általános tájékozottságú fogyasztó”.

A fogyasztó, ha úgy véli, egy-egy reklám etikai problémákat vet fel, sérti a közízlést, vagy nem felel meg a Kódexben megfogalmazott elvárásoknak, az MRSZ Reklámetikai Bizottságához fordulhat panaszával. A Bizottság kivizsgálja a bejelentéseket, azonban – általában meglehetősen elnéző – állásfoglalásai semmilyen kötelezettséget nem jelentenek a reklám megrendelőjére vagy közzétevőjére nézve.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás