• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Legyen mindenkinek JÓ!

2011.10.04. /

I love JÓ ‒ Azt, vedd ami JÓ neked! szlogennel indított kampányt a Nap-Hold Egyesület  a tudatos vásárlás népszerűsítésére. Hogy ez miért jó? Egy finom, egészséges ételtől azonnal jó kedvünk lesz, míg a víz, a levegő minősége egész életünkre hatással van, sőt a gyermekeink és unokáink életét is meghatározza.

A Veszprém megyei I love JÓ kampány azt hangsúlyozza, hogy tudatos vásárlónak lenni közvetlenül vagy közvetve nekünk JÓ. Hiszen minden döntésünk visszahat ránk: vannak, amelyek közvetlenül, és vannak, amelyek közvetetten. Épp ezért fontos a fenntartható életforma kialakítása, hogy a jövőben is élvezhessük a természet szépségeit és áldásait. Bár úgy tűnhet, hogy az egyes ember fogyasztása elvész a tömegfogyasztásban, nem felejthetjük el, hogy a tömegek fogyasztása pont az egyének vásárlásából áll össze.

 

A négy legfőbb JÓ

JÓ=

  • természetes összetevőket tartalmaz
  • helyi termék
  • amire tényleg szükség van
  • nincs feleslegesen csomagolva

 

Reklámok

A Nap-Hold Egyesület
A Nap-Hold Egyesület 2008-ban alakult. Fő célkitűzése a Veszprém megye és kiemelten a tapolcai kistérség természeti és történeti értékeinek megóvása és szélesebb közönséggel való megismertetése, elsődlegesen a gyermekeknek és az ifjúságnak, mint a jövő letéteményeseinek környezettudatos életmódra való nevelése, a közösséget építő magatartásformák terjesztése. Az elmúlt években az Egyesület számos kulturális, ismeretterjesztő és szabadidős programot szervezett.

Naponta jelennek meg új termékek és az azokat népszerűsítő reklámok, amelyek zöme épphogy érinti a termék jellemzőit, helyette a vásárlók érzelmeire hatva próbálják eladni az adott terméket. A kritikus reklámszemlélet mellett azonban ki kell emelni, hogy az életben nem a fogyasztás a legjobb dolog, sőt a legjobbak – a szeretet, a közösség, az önmegvalósítás – ingyen vannak.

 

Csomagolás

A hulladékhegyek ellen a kevesebb szemét termelése a leghatékonyabb fegyver. A szelektíven gyűjtött szemetet is el kell vinni a hulladékgyűjtő-szigetre, amit onnét el kell szállítani, fel kell dolgozni. Ehelyett nyújtanak jobb megoldást a kevesebb vagy újrafelhasználható anyagba csomagolt termékek. A piacon vásárláskor pedig a saját szatyor.

 

Étel&ital

Enni és inni kell, de nem mindegy, hogy mit. A boltok polcai roskadoznak a különböző termékektől, a hűtőpultok tele vannak egzotikus zöldségekkel és gyümölcsökkel, ám kérdés, hogy erre mind szükség van-e? A helyben termelt élelmiszer vásárlásával nem csak a hazai gazdaság kap támogatást, de a kisebb szállítási és tárolási kapacitás révén a környezetet is kisebb terhelés éri.

 

Szépség&Tisztaság

A szépség- és tisztaságipar nem csak ígéretekkel, de elvárásokkal is folyamatosan bombázza a fogyasztókat, akik ezen elvárások mentén fogynak, fehérítenek, ránctalanítanak, baktérium-mentesítenek, vegyszerek hadával körbevéve magukat. A szépség azonban nem a vegyipar terméke, hanem belülről fakad. Az ápoltsághoz és a tiszta környezethez minden megtalálható a természetben.

 

JÓ játékok

A kampány célja komoly, de azért egy kis játékból nem lehet baj. Az I love JÓ weboldalán (www.ilovejo.hu) és Facebook profilján (www.facebook.com/ilovejoo) folyamatosan fut három játék, amelyekkel a játékosok nem csak hasznos információkhoz jutnak, de még másokkal is JÓt tehetnek.

 

1. Képeslaptervezés

A jó példa ragadós. Erre a játékra jó példákat bemutató fotókkal pályázhatnak, amelyek közül a közönség választja majd ki a győztest, aki az erkölcsi győzelem mellett egy biciklivel is gazdagabb lesz. Emellett a szakmailag legjobbnak ítélt négy alkotás freecardon is megjelenik, amelyet a kampány végén Veszprém megyében kerül majd terjesztésre.

 

2. Csibeosztás

Néha egy gesztus is elég a JÓ cselekedethez. Így van ez a Csibeosztó játéknál is, amely keretében a kampány végén kendermagos csibéket osztanak szét a Veszprém megyei gazdák között. Ez nekik bevételt, a vásárlóknak pedig magyar csirkehúst és tojást jelent. Hogy hány darab csibe jut a gazdáknak, az az internetezőkön múlik, akiknek csupán annyi a dolguk,   hogy lájkolják az I love JÓt a Facebookon. A szabály egyszerű: tíz rajongó=egy csibe.

 

3. Kvíz

Az október 31-ig futó kvízjátékban már három helyes válasz után ajándék jár, a legtöbb jó választ beküldő játékosok között pedig Balaton-felvidéki hétvégét sorsolnak ki.

 

A projekt szakmai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A projekt a Környezet és Energia Operatív Program keretén belül, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében