fbpx

| Nagy Melinda

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A legidegesítőbb reklámok: a zöld gyomor nyert

A legtöbb tévézőnél a porkajás reklámok mellett a zöld gyomorbáb verte ki a biztosítékot, de élen jár a „hüvelygomba megvitatása” is. Az utóbbi idők legidegesítőbb reklámját kerestük olvasóink segítségével. Köszönjük a szavazatokat!

A szavazatok alapján egyértelműen kirajzolódott, hogy a vény nélkül kapható, emésztést segítő szerek reklámjai nem igazán népszerűek. Általánosságban a hasmenésre, savtúltengésre használható szereknél már csak a hüvelygombát gyógyító készítmény reklámját utáljátok jobban.

 

 

Sokakat azok a reklámok dühítenek fel, amelyekben édességeket próbálnak egészséges ételnek beállítani a cukros joghurtoktól kezdve a tejszeleten át gabonagolyókig. Érveik nagyjából így hangzanak: plusz kálcium van benne, ami kell az egészséges csontozathoz; C-vitaminnal dúsított, ami kell a gyerek immunrendszeréhez; vagy „energia” van benne, ami tökéletes a napindításhoz. Azt sugallják, hogy ezek az édességek hozzátartoznak a helyes táplálkozáshoz, csak a többi összetevőről feledkeznek meg.

 

 

Viszolyogtatok a porkaják – szószok, levesek, alapok reklámjaitól is. Ezekben szinte kivétel nélkül utálatra méltó, végletekig túlidealizált családok szerepelnek. A gyerekek vidáman ugrándoznak, viccelődnek, hogy a szép és kedves anyu milyen kreatív, megint milyen jót főzött és milyen egyszerűen. Csak beleszórta a port, és már kész is, a borsófőzelék is így az igazi. Ilyen reklám most is fut, de olvasóink számára a valaha volt legidegesítőbb az, amelyikben egy selypítő kisfiú dicséri anyuka omlós falatkáit: „Ugyan nem közelmúltbeli, de az „omlóóósszz”-os gyerek egy örök trauma nekem” – írta egyik hozzászólónk.

 

 

Ha további reklámkritikák érdekelnek, érdemes szétnézned egyik olvasónk által írt www.reklamkritika.hu blogon.

 

A legtöbb szavazat a Pocak nevű zöld gyomorbábot szerepeltető joghurtreklámra érkezett, ami egyébként az Index és a Bistro Reklámügynökség Aranydisznó reklámmoslék versenyén is megkapta a legrosszabb reklám és főszereplő díját.

Olvasóink így nyilatkoztak róla: „Felháborítónak tartom, hogy ilyen hülyének nézik az embereket (vagy csak a nőket), hogy valaki a gyomrával beszélget?”, „Most jut eszembe: egyszer láttunk valami zöld izét, valami pocakot…hát az valami borzalom, idióta dolog. Ki lehet, aki ilyet gyárt?”  

 

 

„Rémisztő, a butaság netovábbja, szerintem egyértelműen félrelövés volt kreatív megvalósítás szempontjából. Az üzenet világos (jót teszünk a gyomrunknak, ha ezt a joghurtot fogyasztjuk), de nagyon rosszul sikerült a kreatív kivitelezés. Nekem alapvetően az furcsa, hogy a legtöbb ember szemében élvezeti cikknek számító terméket az egészség részeként próbálják pozícionálni. A joghurt élvezetes, az ember hátradől, felbontja és azzal nyugtatja meg magát, hogy egy tábla csoki helyett csak egy egészségesebb joghurtot evett. Nem hiszem, hogy a reklám hatásaként sok ember meggyőzhető arról, hogy joghurttal kezelhető egy emésztési probléma” – mondta el kérdésünkre Babocsay Ádám, reklámszakember, a Millward Brown kvalitatív kutatási divíziójának igazgatója.

A reklám elsődleges feladata, hogy a kategórián belül releváns módon érzelmi kapcsolatot alakítson ki a termék és a fogyasztó között, ebben az esetben éppen az ellenkezője történik, viszolygást vált ki a nézőből. Ez a reklám rossz, unalmas, és ez a fogyasztóknak is egyértelmű.

 

 A cikk megjelenése a Nemzetgazdasági Minisztérium FV-I-12-C-0004 pályázat keretében valósult meg.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás