fbpx

| Tudatos Vásárló

A kisboltokban bízunk a legjobban

A hazai lakosság 86%-a mindig vagy általában megbízhatónak tartja a kisboltokban vásárolt élelmiszereket, míg a szuper- és hipermarketek, diszkontok megítélése ennél jóval kedvezőtlenebb – derül ki egy friss felmérésből.

A szuper- és hipermarketek esetében a lakosság 32%-a,
diszkontok esetében pedig 30%-a többnyire megbízhatatlannak tartja a vásárolt élelmiszereket.
Ezzel szemben a legtöbben (24%) a hagyományos piacokon kapható termékekben
bíznak meg – derül ki egy 2009 márciusában végzett kérdőíves felmérésből,
amelyben a magyar lakosság élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos tapasztalatait,
attitűdjét és véleményét vizsgálták. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által 1.000 fős
mintán végzett kutatás nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentatív.

A kutatás kimutatta, hogy a csomagoláson feltüntetett
információk hitelességével kapcsolatban a hazai lakosság negyede szkeptikus.
Tizenhét százalék azok aránya, akik úgy ítélik meg, hogy sok esetben a valóságnak
nem megfelelő információk találhatók a termékeken, míg 7% egyáltalán nem hisz a
címkéken szereplő adatoknak. A fogyasztók 70%-a kisebb kétségekkel rendelkezik
a hitelességgel kapcsolatban, és mindössze 6% bízik meg feltétel nélkül a
termékeken szereplő információkban.

A személyes tapasztalatokkal kapcsolatban megállapították,
hogy a lakosság 66%-a vásárolt már olyan élelmiszert, amely a lejárati időn
belül is romlott volt, vagy más, a valóságtól eltérő információjú címkével
rendelkezett. A válaszokból az is kiderül, hogy városokban, főként a megyeszékhelyeken
jóval magasabb arányban fordulnak elő ilyen jellegű problémák, mint a
községekben.

A lakosság 78%-a a húsáruk körében tartja a legjellemzőbbnek
az információk meghamisítását. A fogyasztók hasonlóan magas aránya (65%) a
tejtermékeket és tejkészítményeket illetően is jellemzőnek tartja a hamisítást,
míg a mélyhűtött termékek kapcsán is magas ez az arány (61%). Az olyan
termékeket, mint a bébiételek és italok, alapvető élelmiszerek, vagy az
édességek, snackek a válaszadók 20-25%-a ítéli veszélyesnek a hamisítás
szempontjából – derül ki az eredményekből.

 

Forrás: MTI

Kép [cc] jilclardy

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás