fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Kevesebb akciós újság kerül a postaládánkba

Az előző évben csökkent a kereskedők akciós újságjainak száma, viszont sokkal több táblagép hirdetéssel találkozunk – derült ki a GfK Hungária legutóbbi kutatásából. 

Jó hír, hogy összességében 10 százalékkal csökkent az akciós újságok száma 2011-hez képest.  Míg az előző évben országosan 1144 reklámújság jelent meg, addig 2012-ben 1034 ilyen lapot adtak ki az áruházak és áruházláncok – mutatják a GfK Hungária Leaflet Monitor 2012. évi adatai.

A legnagyobb mértékben, egyötödével, a diszkontok kiadványainak száma csökkent, a szupermarketek 15 százalékkal, a hipermarketek pedig 10 százalékkal kevesebb akciós kiadványt jelentettek meg. A csökkenés az egyes üzlettípusokat eltérő mértékben érintette, vannak, akik növelni tudták a példányszámot: a barkácsáruházak 10 százalékkal, a hazai élelmiszerkereskedelmi 4 százalékkal, a drogériák pedig ugyanannyi újságot jelentettek meg. Az apadás relatív, a kiadványok számának csökkenése magával vonta a terjedelem bővülését is a hipermarketek és a szupermarketek esetében.

A szokásos termékeken felül a lapjain a technológiai újdonságok is megjelennek, elterjedésük nyomon követhető a hirdetési számok alakulásában: 2011-ben még csak 129 alkalommal szerepeltek táblagépek az akciós termékek között, 2012-ben viszont már ennek több, mint háromszorosa volt ez a szám (462). Az e-könyv olvasóknál ennél csekélyebb mértékű volt a növekedés, 42-ről 57-re emelkedett a hirdetett termékek száma.

 

Forrás: GfK sajtóközlemény

 

Támogatom az oldalt adóm 1%-ának felajánlásával. A Tudatos Vásárlók Egyesületének adószáma:  18245770-1-43

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás