| Csillag Gábor
A kisbabák szerepe a reklámokban: vonzzák, irányítják a tekintetünket
A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz.
Most egy ausztrál tanulmányból megtudhatjuk, miben rejlik a babaábrázolások hatékonysága. James Breeze, felhasználási szakértő 106 tesztalanyon vizsgálta, hogyan nézzünk a babás reklámokra (You Look Where They Look). Egy tekintet-követő technológiát alkalmazott arra, hogy megmérje az alanyok szemmozgásának irányát és tempóját. A lenti kép mutatja az egyik alany eredményeit.
Amikor az alanyok kapnak egy fotót, amelyen a baba úgy mond „kinéz” a képből, a hőtérkép egyértelműen megmutatja, hogy a néző tekintete az arcra tapad, sokkal kevésbé figyelünk a címre vagy a szövegre:
Nézzük meg, mi történik, ha a baba oldalra, azaz a szöveg felé néz – talán nem lesz nagy meglepetés:
Láthatjuk, hogy még mindig a baba arca a figyelem központja, de most már sokkal jobban figyelünk a szövegre is! Breeze konklúziója, “A reklámokban arra nézünk, amerre a reklámban ábrázolt személy is nézz. Ha ránk néznek, egyszerűen visszanézzünk mi is és máshova nem nagyon figyelünk.”
A neuromarketing tanulság egyszerű: ha a reklámban van egy arc, az elég ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésünket, de ha irányítani akarják, hogy mit nézzünk mi vásárlók, akkor a reklámban szereplő arc tekintetét az információ, üzenet felé irányítják!
Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással. Köszönjük!
Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!
A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.