fbpx

| Csillag Gábor

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A kisbabák szerepe a reklámokban: vonzzák, irányítják a tekintetünket

A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz. 

Most egy ausztrál tanulmányból megtudhatjuk, miben rejlik a babaábrázolások hatékonysága. James Breeze, felhasználási szakértő 106 tesztalanyon vizsgálta, hogyan nézzünk a babás reklámokra (You Look Where They Look). Egy tekintet-követő technológiát alkalmazott arra, hogy megmérje az alanyok szemmozgásának irányát és tempóját. A lenti kép mutatja az egyik alany eredményeit.

baby-1

Amikor az alanyok kapnak egy fotót, amelyen a baba úgy mond „kinéz” a képből, a hőtérkép egyértelműen megmutatja, hogy a néző tekintete az arcra tapad, sokkal kevésbé figyelünk a címre vagy a szövegre:

Baby Heat Map - Looking Forward

Nézzük meg, mi történik, ha a baba oldalra, azaz a szöveg felé néz – talán nem lesz nagy meglepetés:

Láthatjuk, hogy még mindig a baba arca a figyelem központja, de most már sokkal jobban figyelünk a szövegre is! Breeze konklúziója, “A reklámokban arra nézünk, amerre a reklámban ábrázolt személy is nézz. Ha ránk néznek, egyszerűen visszanézzünk mi is és máshova nem nagyon figyelünk.”

A neuromarketing tanulság egyszerű: ha a reklámban van egy arc, az elég ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésünket, de ha irányítani akarják, hogy mit nézzünk mi vásárlók, akkor a reklámban szereplő arc tekintetét az információ, üzenet felé irányítják!

 

Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-15. 15-2015-00014 jelű pályázat keretében készült. 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás